خبرهای داغ:
استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: مردم از لحاظ معیشت در مضیقه هستند و در تنگنای گرانی و کمبود کار قرار دارند که وضعیتی غم انگیز است.
کد خبر: ۹۰۷۷۷۶۴
|
۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۵
مردم از لحاظ معیشت در مضیقه هستند/ تمام مشکلات اقتصادی مربوط به تحریم‌ها نیست
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار رئیس و اعضای دیده بان شفافیت و عدالت با اشاره به ویژگی‌های جامعه کامل اظهار کرد: چنین جامعه‌ای باید در تمام ابعاد از جمله بعد فرهنگی کامل باشد، اسلام سعی می‌کند جامعه‌ای بسازد که در تمام ابعاد نقصان نداشته باشد.

وی ادامه داد: براساس آیات قرآن باید افرادی در میان امت اسلامی باشند که دیگران را دعوت به ارزش‌ها کنند، در اسلام پس از مرحله قانون گذاری مرحله اجرا قرار دارد، نوشتن قانون به تنها کافی نیست و باید قانون اجرا شود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: رسول اکرم (ص) در روایتی فرمود که تنها به نماز افراد نگاه نکنید، بلکه ببینید که آیا آن‌ها صداقت دارند یا خیر، البته نماز اهمیت دارد، اما صداقت هم به اندازه آن مهم است.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به وظیفه کارگزاران نظام اسلامی اظهار کرد: امام علی (ع) در نامه‌ای به کارگزاران حکومت خود نوشت که وظیفه شما برای امرار معاش نیست، بلکه این وظیفه امانتی بر عهده شما است.

وی ادامه داد: امام علی (ع) در ابتدای حکومت خود فرمود که من سوار بر مرکبی و توشه‌ای به اندازه یک مسافر و لباسی بر تن به کوفه آمدم، اگر پس از چند سال از این شهر رفتم و بیش از این اموال داشتم، به مردم خیانت کردم.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: اگر انحرافی به وجود آمد، باید جمعیت قیام کنند، یک سیاستمدار خوب باید در همه ابعاد خوب باشد، ما استکبارستیزی داریم و با آمریکا مبارزه می‌کنیم، اما باید به اقتصاد هم توجه داشته باشیم.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به آثار دعوت به ارزش‌ها اظهار کرد: اگر امتی به ارزش‌ها دعوت کنند و از ضد ارزش‌ها برائت بجویند، به رستگاری خواهند رسید و قرآن این مساله را تضمین کرده است.

وی ادامه داد: ائمه معصومین (ع) علاوه بر این که افرادی عالم را تربیت می‌کردند، تربیت افرادی برای قیام کردن را هم در دستور کار داشتند، البته قیام شکل‌های مختلف دارد و مناظره علمی هم می‌تواند یک نوع از قیام باشد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: مردم از لحاظ معیشت در مضیقه هستند و در تنگنای گرانی و کمبود کار قرار دارد که وضعیتی غم انگیز است، باید در این خصوص شفاف سازی صورت بگیرد.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور اظهار کرد: تمام این مشکلات مربوط به تحریم‌ها نیست و امکانات فراوانی در کشور وجود دارد، باید از گرانی جلوگیری کرد و همه در این خصوص با یکدیگر کار کنند.

وی ادامه داد: باید مدیران به وضعیت فعلی مردم نگاه کنند و به فکر آن‌ها باشند، باید در کنار مردم باشیم، اگر افرادی فاسد بود، باید ریشه آن‌ها را دریابیم، اسلام در ارزیابی‌ها به ریشه نگاه می‌کند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: حجاب یکی از ارزش‌های مهم اسلامی است و دولت باید عمل به این ارزش را از زیرمجموعه‌های خود شروع کند، در خصوص بانک‌ها هم مراجع گفتند که گرفتن پول به عنوان دیرکرد مصداق ربا است.

آیت‌الله نوری همدانی اسراف و تبذیر را حرام دانست و تصریح کرد: تبذیر هدردادن اموال است، یعنی جایی نیاز به هزینه نباشد، اما اموالی هزینه کرد، اما اسراف در جایی است که هزینه کرد لازم است، اما زیاده روی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: انقلاب باید همیشه زنده باشد و مردم را به شاخص‌ها و معیار‌ها و آرمان‌های انقلاب دعوت کرد، یکی از این شاخصه‌ها فلسطین است، امام خمینی (ره) فرمودند که اسرائیل یک غده سرطانی است و این پایگاه استکبار باید از بین برود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: حضور میلیونی مردم در اربعین نیاز به مدیریت دارد و این زیارت باید به همایشی در برابر رژیم صهیونیستی و آمریکا تبدیل شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها