خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف استان قم گفت: مجموعه‌ای قرآنی در جوار آستان مقدس امامزاده سید علی (ع) و با هدف توسعه فعالیت‌های قرآنی و با استفاده از ظرفیت وقف جمعی احداث می‌شود.
کد خبر: ۹۰۷۷۷۵۱
|
۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵


به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید اسماعیل حسینی مقدم در همایش «یاوران وقف» که در مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) برگزار شد ضمن برشمردن اهداف برگزاری این همایش اظهار کرد: خدمت به اقشار مختلف در جامعه اسلامی دارای ارج و قرب فراوانی است و زیباترین نوع این خدمت‌رسانی به نحوی است که مصداق باقیات الصالحات باشند.

وی افزود: باقیات الصالحات نزد خداوند ثواب فراوانی دارند، زیرا عمل صالح باقی در زندگی انسان اهمیت و تاثیرگذاری بالایی دارد و انسانی که موفق به انجام چنین عملی می‌شود و ملکی را ولو اندک وقف می‌کند، هم در ارتقا و تکامل روحانی و معنوی خود نقشی اساسی ایفا خواهد کرد و هم در ارتقاء جامعه و موقوف علیه و تکامل آن‌ها تاثیری سازنده دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه سنت حسنه وقف ریشه در روح لطیف انسانی دارد گفت: این عمل ماندگار توسط پیامبر اکرم (ص) عظمت یافت و ایشان و نیز تمام بزرگان تربیت یافته مکتب ایشان، همگی به این سنت حسنه عمل کردند و پایه‌گذار موقوفات فراوانی در جامعه اسلامی شدند.

وی ادامه داد: حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) بهترین موقوفات دنیای اسلام را برجا گذاشته اند و هنوز آثار آن‌ها باقی است.

حسینی مقدم با اشاره به وقف به عنوان چشمه همیشه جاری و احسان ماندگار عنوان کرد: جامعه ما باید به سمتی برود که همانند صدر اسلام، هر زن و مردی افتخار ثبت یک موقوفه به نام خود را داشته باشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم وقف را یکی از راز‌های ماندگاری اعمال و املاک دانست و گفت: بنیاد یاوران وقف تولید علم و فناوری، با حضور جمعی از اساتید دانشگاهی در استان قم تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: افزون بر این مجموعه‌ای قرآنی در جوار آستان مقدس امامزاده سید علی (ع) و با هدف توسعه فعالیت‌های قرآنی و با مشارکت آحاد مردم و استفاده از ظرفیت وقف جمعی احداث می‌شود تا در خدمت جامعه قرآنی قم باشد.

حسینی مقدم ضمن تشکر از یکایک خادمان قرآنی، واقفان، هیئت امنا و خدام بقاع متبرکه گفت: از همه کسانی که به نوعی در ترویج فرهنگ وقف تلاش می‌کنند صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنیم.
ارسال نظرات