دکتر دلاور معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک:

قاچاق کالاهای سلامت محور خطرات بزرگی برای سلامت جامعه

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی اراک گفت: قاچاق کالاهای سلامت محور آسیب های بزرگی به سلامت افراد وارد می کند و سلامت عمومی جامعه را پی دارد به این دلیل که بحث تقلب وجعل و تقلبی در قبال کالاها مطرح است.
کد خبر: ۹۰۷۷۷۱۳
|
۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ دکتر مصطفی دلاور معاون غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی اراک در کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی گفت: نیاز است که کار جدی ای در رابطه با قاچاق کالاهای سلامت محور انجام شود،به جهت اینکه این نوع قاچاق آسیب های بزرگی به سلامت افراد وارد می کند و سلامت عمومی جامعه را پی دارد به این دلیل که بحث تقلب وجعل و تقلبی در قبال کالاها مطرح است.

وی افزود: خوشبختانه در حوزه درمان و دارو و تجهیزات پزشکی زیاد بحث قاچاق مطرح نیست و به نوعی می توان گفت داروخانه ها از معضل قاچاق دارویی پاک هستند و اقدامات خوبی در این زمینه در حال انجام است که با توجه به شرایط اقتصادی کشور به خصوص در ماه های آینده که امکان قاچاق کالا در این زمینه وجود دارد باید نظارت ها در این بخش بیشتر شود.

دلاور عنوان کرد: متأسفانه بخش هایی که مستقیم زیر نظر سازمان غذا و دارو نیستند مثل مواد غذایی و یا عطاری ها و فروشگاه های ورزشی بحث کالای قاچاق مطرح است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی اراک تصریح کرد: فرآیند تبدیل کالاهای سلامت محور غیرقابل مصرف و یا مواد ضایعاتی به الکل در کشور نگران کننده است و بیشتر اقلامی مانند چغندر قند،ضایعات آبمیوه و یا تاریخ گذشته و یا سایر نوشیدنی های قند دار می توانند الکل اتانول را توسط کارخانه‌های الکل‌سازی فراهم کنند.

دلاور خاطر نشان کرد: برخی اقلام و مواد غذایی مثل گندم و برنج برای تهیه الکل می شود استفاده کرد که نیاز به تجهیزات پیشرفته تر تولید الکل می باشند و دو کارخانه موجود در استان این توانایی را ندارند ولی می توانند با اقلام دارای قندهای معمولی که مورد استفاده قرار نمی گیرند این کار را انجام دهند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی اراک در پایان پیشنهاد داد: توصیه می شود کارخانجات تولید الکل تنها از محصولاتی که تحویل سازمان پسماند شهرداری می‌شود استفاده کنند.

ارسال نظرات