سید ساجد یعقوبی
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: علمای اهل تسنن و تشیع باید برای شفاف سازی اذهان تلاش‌ها را به حداکثر برسانند.
کد خبر: ۹۰۷۷۷۱۰
|
۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۳
دشمنان با جریان‌سازی به دنبال تضعیف امنیت کشور هستند
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، آیت‌الله سید حسن عاملی بعد از ظهر امروز در دیدار با علمای شیعه و سنی هشجین و عنبران و مسئولان شهرستان‌های نمین و خلخال اظهار داشت: دشمنان از اختلافات سیاسی قومی و مذهبی بهره‌برداری‌های بسیار زیادی را انجام می‌دهند که از این سه اختلاف کشور می‌تواند به خطر بیفتد.

وی بیان کرد: دشمنان امروز با بال و پر دادن به افراد سیاسی و ضد اسلام و وارد کردن آن‌ها به عرصه‌های مختلف در کشور می خواهد علیه نظام ، انقلاب و اسلام جبهه بگیرد که بسیار هزینه های سنگین در بر داشته و تحملش سخت است.

عاملی با بیان اینکه اختلافات مذهبی اگر شعله ور شود خاموش نخواهد شد افزود: گسل‌ها و ظرفیت قومی بزرگ در کشور وجود دارد دین و مذهب باید به سوی یکپارچگی برود لذا در غیر اینصورت تبدیل به یک خطر بزرگ خواهد شد و امروز دشمنان اختلاف افکنی در بین مسلمانان پول‌های کلانی را در این راه خرج می‌می‌کنند.

وی اظهار کرد: امروز نیاز است در راستای وحدت تلاش‌ها چند برابر شود و این جزوی از وظیفه ملی دینی و انسانی ماست و همه این‌ها قدمی برای حفظ اسلام است و باید هوشیار باشیم که یک عده با اسم تسنن و تسنن که هیچکدام سنی و شیعه نیستند به دنبال اختلاف افکنی بین مذاهب شیعه و سنی هستند.

عاملی تصریح کرد: هدف بزرگ جمهوری اسلامی ایران تکیه بر مسائل وحدت و مشترکات است و در این زمینه دشمنان بیکار ننشسته‌اند و با ایجاد جریانات می‌خواهند امنیت در کشور را تضعیف کنند.

وی اظهار کرد: علمای اهل تسنن و تشیع باید برای شفاف سازی اذهان تلاش‌ها را به حداکثر برسانند و با همفکری اتحاد و همدلی خود و با ایجاد یک مدیریت قوی از توطئه‌ها و هجمه‌های دشمنان علیه اسلام آگاه کنند.

عاملی به چند وظیفه اصلی برای تحکیم وحدت بین مسلمین اشاره داشت و افزود: مشکلات مناطق سنی و شیعه باید در وهله اول توسط مسئولان شهرستان‌های خلخال و نمین حل و فصل شود و وحدت شیعه و سنی نباید با یک چنین مسائل کوچک از بین برود و مدیران ما باید پشتوانه علمای اهل سنت در مناطق سنی نشین باشند و مطالبات آن‌ها را پیگیری کنند.

وی با اشاره به اینکه عزاداری اهل سنت در عنبران و غرب گیلان بسیار ستودنی است گفت: مشترکات شیعه و سنی یکی است چرا که دین قرآن اسلام اهل بیت ما یکی است و مساجد ما یکی و اهل سنت و تشیع اختلافات قومی و مذهبی و قبیله‌ای ندارند و اختلافات فکری و مسئله امامت تنها اختلاف بین این دو مذهب است.

امام جمعه اردبیل با بیان این که وهابیت به وجود آمده است تا اختلافات مذهبی را گسترش دهد گفت: ما باید مشترکات را بسیار با اهمیت بشماریم و آیات روایاتی که ما را به سوی وحدت سوق می‌دهد را ترویج دهیم.
ارسال نظرات