خبرهای داغ:
حجت الاسلام رعایتی همایش پیوند مسجد ، خانواده و مدرسه در بندر ترکمن :
همایش پیوند مسجد ، خانواده و مدرسه در مسجد قبا شهرستان ترکمن با حضورر حجت الاسلام جعفر رعایتی نماینده ولی فقیه در سپاه نینوا گلستان و حجت الاسلام منصوری امام جمعه شهرستان بندر ترکمن برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۷۷۶۹۲
|
۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان ،حجت الاسلام جعفر رعایتی مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه نینوا در این همایش گفت: خداوند در قرآن می فرماید ما انسان را خلق نکردیم مگر برای عبادت و اولین کاری که خداوند به حضرت ابراهیم دستور داد درست کردن خانه کعبه به دست او بود.

  وی افزود: حتی اولین کاری که پیامبر بعد از ورود به شهر مدینه کرد ساخت مسجد قبا بود و خدا در قرآن فرموده است شما که اگر شما به دنبال من هستید راه آن از طریق مسجد است.

همایش پیوند مسجد ، خانواده و مدرسه در بندر ترکمن

رعایتی با بیان اینکه مردم قبل از انقلاب کاری به مسجد نداشتند تصریح کرد: بعد از انقلاب مردم با خود گفتند ما مسلمانیم و برای خود هدفی داریم و بناست دین اسلام جهانی شود و راهش اینست که یک پایگاه داشته باشیم و آن پایگاه همان مسجد است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه نینوا یادآور شد: امام خمینی(ره) در آغاز انقلاب فرمودند که مساجد سنگر هستند و نباید سنگرها را خالی کرد  و زمانی که دشمن  سنگرهای مختلف ما را گرفت فهمید ایران با توپ و تانک خالی نمیشود و به همین علت به سراغ  مساجد رفت تا از مردم خالی شود زیرا تنها دراینصورت است که مردم از دین خارج میشوند و رهبرشان تنها می ماند.

وی علت پیشرفت در تکنولوژی های مختلف از جمله ساخت موشک با بردهای خیلی بلند توسط جوانان را توسل به دین، قرآن و مساجد دانست  و متذکر شد: در مسجد نباید افراط و تفریط باشد اگر بچه ها را با مساجد آشنا کنیم مطمئن باشید دیگر از انقلاب و ارزشهای انقلاب دست بر نمیدارند.

همچنین در ادامه این مراسم حجت الاسلام منصوری امام جمعه شهرستان بندرترکمن نیز به سخنرانی پرداخت.

همایش پیوند مسجد ، خانواده و مدرسه در بندر ترکمن

منصوری با بیان اینکه همه چیز ما در دست آموزش و پرورش است گفت: باید ارتباط اولیا و مدارس و مساجد و علما برقرار باشد و مدارس باید از کارشناسان مذهبی در مدارس دعوت کنند.

امام جمعه بندرترکمن افزود: تمام قسمت این مثلث باید در زیر سایه این سه ضلع باشد و اگر بین این سه ضلع ارتباط قوی باشد قطعا موفق خواهیم شد.

وی در ادامه با بیان اینکه علما هم باید ارتباط خودشان را با مدارس بیشتر کنند خاطرنشان کرد: دشمن سعی میکند ارتباط دانش آموزان ما با مساجد و قرآن کم باشد ولی ما باید این ارتباط را گسترش بدهیم تا جامعه ی باتقوا ، با ایمان و موفقی داشته باشیم و تسلیم ابرقدرت ها و استکبار نشویم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها