مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه شهرستان بن در دیدار با خانواده فرمانده شهید آقارضا قراخانی گفت: شهدا صراط مستقیم را به ما نشان دادند.
کد خبر: ۹۰۷۷۶۴۱
|
۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ جمعی از كاركنان ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بن با خانواده فرمانده شهید آقا رضا قراخانی دیدار كردند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج بن در این دیدار گفت: شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی با جانفشانی و ایثار و از خودگذشتگی و تقدیم بهترین سرمایه زندگی یعنی جان خود در راه خدا، راه مستقیم را به ما نشان دادند و نشان دادند كه با توكل بر خدا و استمداد از ائمه معصومین می توان در برابر تمام مشكلات ایستادگی كرد.

حجت الاسلام رازی پور فرمود: شهدا به خاطر اعتقادات معنوی و در نهایت شور و نشاط و با رغبت تمام به جبهه های نبرد حق علیه باطل اعزام شدند و در وصیت نامه های شهدا می خوانیم كه آرزوی آنها شهادت در راه خدا بود كه برگرفته از همین روحیه معنوی است.

وی گفت: حضور در منزل خانواده معظم شهدا اول برای ادای دین و تكلیف و انجام وظیفه بوده و ثانیا برای عبرت گرفتن و الگوگیری از زندگی شهدا و تقویت روحیه معنوی در راه پاسداری و بركت یافتن كار و زندگی است زیرا شهدا به سرچشمه فیض الهی و قدرت لایزال حق متصل هستند و قرار گرفتن در این راه ما را به خداوند متعال نزدیك می كند.

لازم به ذكر است شهید حاج آقا رضا قراخانی بنی یکی از آن حبیب بن مظاهرهاست که در کربلای ایران به ندای حسینی حضرت امام خمینی(ره) لبیک گفت.

 او در سال1306 در شهر بن دیده به جهان گشود . درهنگام خدمت مقدس سربازی و در همان محیط نامساعد، نشان هدایت بود.

 او نماز و یاد خدا را که بالاترین آرامش است در آن محیط فراموش نکرد. پس از خدمت سربازی در کنار پدر بزرگوارش به کار کشاورزی پرداخت و در سال 1334 توفیق زیارت مولایش حسین بن علی (علیه السلام) را پیدا نمود و شاید برات شهادت را از آن زمان از مولای خود دریافت کرد.

ایشان دین خود را به انقلاب چنین اداکرد. در مکه با خدای خود پیمان بسته بود که در راه اسلام از پا ننشیند، به این خاطر با شروع جنگ تحمیلی به جبهه ها شتافت و درتاریخ هشتم اسفندماه سال 1362 در «عملیات خیبر» درمنطقه «مجنون» به آرزوی دیرینه خود رسید.

ارسال نظرات