شهردار زنجان گفت: طبق رایزنی های انجام گرفته، وزارت نیرو قول مساعد داده تا 30 درصد قیمت خرید برق برای سرمایه گذار احداث کارخانه تبدیل زباله به انرژی برق در این شهر را افزایش دهد که در صورت عدم تحقق، این طرح اجرایی نخواهد شد.
کد خبر: ۹۰۷۷۶۲۸
|
۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان؛ مسیح اله معصومی افزود: مهر ماه سال گذشته بود که ورود شرکت گرین گلوبال انرژی انگلستان برای راه اندازی کارخانه بازیافت زباله و تولید انرژی پاک در این استان اعلام شد.

وی اظهار داشت: این شرکت انگلیسی با 115میلیون دلار سرمایه گذاری تلاش دارد، پسماندهای شهری این استان را بازیافت کند که با این اقدام معضل پسماندهای شهری این استان برطرف خواهد شد.

معصومی  ادامه داد: هم اکنون احداث این کارخانه با مشکلاتی مواجه شده است ، زیرا قیمت هر کیلو وات ساعت برق از سوی دولت کاهش یافته و بروز این مساله برای سرمایه گذار صرفه اقتصادی ندارد.

وی بیان کرد: برای رفع این موضوع با حضور یکی از نمایندگان مجلس جلسه ای با حضور معاون وزیر برگزار و در این زمینه قول مساعد داده شد که نرخ خرید برق برای سرمایه گذار افزایش یابد.

شهردار زنجان ادامه داد: افزایش و تحقق این کار مهم، تمایل سرمایه گذار را برای انجام و ادامه پروژه بیش از گذشته امیدوار می کند و در صورت تثبت نرخ قبلی با توجه به افزایش کنونی دستمزدها در عمل امکان اجرای آن وجود ندارد.

شهردار زنجان اظهار داشت: این در حالی است که شهرداری برای اجرای این پروژه مساعدت هایی از قبیل اختصاص زمین مورد نیاز برای سرمایه گذاری لازم را انجام داده و در حيطه اختیارات خود عمل کرده است.

 

ارسال نظرات