پنجمین همایش ملی زعفران امروز طی مراسمی در دانشگاه تربت حیدریه آغاز شد.
کد خبر: ۹۰۷۷۵۹۷
|
۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ رئیس دانشگاه تربت حیدریه در این مراسم گفت: در این همایش ۲ روزه جدیدترین یافته‌های علمی درباره زعفران در قالب مقالات، نشست‌های تخصصی، سخنرانی‌های کلیدی، کارگاه‌ها و نمایشگاه‌های تخصصی جانبی ارائه می‌شود.

محمدحسن فتحی افزود: ارتقاء سطح دانش محققان، کشاورزان و شرکت کنندگان در زمینه زعفران، فراهم آوردن محیط مناسب برای عرضه آخرین دستاورد‌های محققان و پژوهشگران کشور در این زمینه و ایجاد بستر مناسب برای آشنایی پژوهشگران، دانشجویان و استادان دانشگاه‌های کشور با صنایع فعال در زمینه زعفران، از جمله اهداف برپایی این همایش است.

وی ایجاد هماهنگی و توسعه روابط بین فعالان عرصه تولید، صنعت و صادرات زعفران، معرفی شرکت‌ها و صنایع فعال در بخش زعفران از طریق برگزاری نمایشگاه‌های جانبی و ارتقاء سلامت جامعه با استفاده از فرهنگ سازی مصرف زعفران و فراورده‌های آن را از دیگر اهداف برپایی این همایش ذکر کرد.

رئیس دانشگاه تربت حیدریه گفت: از مجموع ۱۶۲ مقاله رسیده به دبیرخانه این همایش ۱۰۵ مقاله مورد پذیرش و تایید کمیته علمی قرار گرفت که ۹ مقاله از این تعداد به صورت سخنرانی ارائه می‌شود و مابقی در کتاب مجموعه مقالات پنجمین همایش ملی زعفران منتشر می‌شود.

وی افزود: در حاشیه این همایش، نشست تخصصی آسیب شناسی صنعت زعفران ایران با حضور استادان دانشگاه، مسئولان، صنعتگران، تجار و کشاورزان برجسته با محور‌های تغییر اقلیم زعفران، تولید زعفران ارگانیک و چالش ها، پتانسیل اقتصادی در شرایط تحریم، جایگاه زعفران در صنعت داروسازی، چالش‌های افزایش بی رویه سطح زیر کشت و کاهش عملکرد زعفران برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: علاوه بر این بازدید از مزرعه کشاورز نمونه تربت حیدریه در روز دوم همایش در نظر گرفته شده که طی آن علاقه‌مندان با ادوات کشت و کار، داشت، برداشت، خشک کردن و فرآوری زعفران آشنا می‌شوند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها