معاون دانش و پژوهش سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان:
معاون دانش و پژوهش سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان، گفت: هفته کتاب و کتابخوانی بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ مطالعه است.
کد خبر: ۹۰۷۷۵۵۵
|
۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰

 

حسین افسر معاون دانش و پژوهش سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، ضمن تبریک سالروز هفته کتاب و کتابخوانی به دوستداران ، فعالان و دست اندرکاران عرصه ی کتاب ، علم ودانش، عنوان کرد: کتاب خوب باعث جلوگیری از نابودی دانش بشری  می شودو بعنوان میراثی ارزشمند و ماندگار فراروی نسل های بعدی قرار می گیرد و تجارب واندوخته هایی که با رنج و زحمت بدست آمده به آنان منتقل می نماید.

وی، افزود:کتاب آینه ای تمام نما از تجربه ها، آموخته ها، دانستنی ها و علوم مختلفی است که دیگران به رنج فراوان بر صفحه ماندگار آن به جا گذاشته و چون هدیه ای گرانبها به دست ما رسانیده اند. پس به جاست که آن تلاش های گذشته را ارج نهیم و قدر کتاب را بدانیم.

افسر، اضافه کرد: کتاب و کتاب خواندن می تواند هم غذایی برای روح انسان باشد و نیروی تازه ای بدان ببخشد و هم انگیزه سالم و قوی را در او ایجاد کند.

وی، یادآور شد: در واقع نقطه شروع ایجاد عشق و علاقه به کتاب و کتابخوانی از خانواده آغاز می گردد؛ به طور طبیعی والدین علاقه مند به کتاب فرزندانی دوستدار مطالعه خواهند داشت و عکس آن نیز می تواندصادق باشد.

معاونت دانش و پژوهش سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان،گفت:  اقداماتی را در زمینه ترویج کتابخوانی در مجموعه ی سازمانی انجام داده ایم از جمله ایجاد ایستگاه مطالعه، اهداء کتاب،برگزاری مسابقات کتابخوانی ، تهیه کتابخانه دیجیتال... .

 حسین افسر، تصریح کرد: پیشنهاداتی هم به مراجع و مسئولان و دست اندرکارانی که در امر کتاب و کتابخوانی استان نقش ایفاء می کنند داشته که به بخشی از آن اشاره می شود، از جمله اینکه:1- ترویج کتاب خوانی با کتاب های کوچک. 2- چراکه  الان خلاصه کردن کتاب های بزرگ و ساده کردن کتاب های دشوار، در دنیا معمول است. 3- تنوع کتاب های خوب با نگارشی روان برای تمام سطوح سنی 4- دسترسی آسان آحاد مردم به مراکز کتابخانه ای ، مثلا در مسجد هر محله ای ایستگاههای مطالعه کتاب با تنوع و آموزنده ایجاد شود و چنانچه از قبل بوده نسبت به تامین کتاب مناسب برای آنجا مساعدت شود  5- ایجاد ایستگاههای مطالعه در مراکز و مجامع پرجمعیت مثل مراکز تجاری، درمانی، مسافربری، ادارات و ارگانهایی که دارای ارباب رجوع فراوان هستند 6-  هراداره و ارگانی( دولتی و غیردولتی) برای کارکنان و خانواده و فرزندانشان اقداماتی از این دست انجام دهد. بنظر می رسدبا انجام این موارد به ترویج کتاب و کتابخوانی بعنوان یک ضرورت زندگی کمک خواهدشد.

وی در پایان، عنوان کرد: عرائض خود را با اشاره به فرازی از بیانات مقام معظم رهبری( مدظله العالی) به پایان می برم، ایشان می فرمایند: " حقیقت آن است که کتاب یکى از ارزشمندترین فرآورده‌هاى بشرى و گنجینه‌ى بزرگ‌ترین ثروت‌هاى بشر یعنى دانش و تحقیق است. دین و دنیاى بشر و جسم و جان انسان، به برکت کتاب تأمین و تغذیه مى‌شود و فرآیند کمال بشرى به وسیله‌ى کتاب تحقق مى‌یابد."4/10/72

ارسال نظرات