مدیرکل اوقاف و امور خیریه بوشهر گفت: اطلاعات پایه‌ای ۷ هزار رقبه شامل ۳۶۸ موقوفه استان در سامانه جامع موقوفات کشور ثبت شده است.
کد خبر: ۹۰۷۷۵۴۳
|
۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیل‌پور ظهر امروز در همایش وقف و رسانه  با قدردانی از اصحاب رسانه در ترویج فرهنگ وقف در جامعه اظهار داشت: ترویج فرهنگ وقف در جامعه نقش مهم و تاثیرگذاری در حل بسیاری از مشکلات و باز شدن برخی از گره‌ها است که در این بین اصحاب رسانه می‌توانند نقش مهمی ایفا کنند.

وی با اشاره به برگزاری همایش یاوران وقف بیان کرد: این همایش با هدف تجلیل از اصحاب وقف شامل واقفان،‌خیران،‌ خادمین بقاع متبرکه و متولیان موقوفات برگزار شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر با بیان قدم‌هایی که برای احیا و شناسایی و ترویج فرهنگ وقف برداشته شود ماندگار است گفت: رسانه‌ها نقش بسیار مهمی در ترویج و تبیین این سنت حسنه در جامعه دارند و باید این مهم از سوی اصحاب مطبوعات به خوبی اطلاع‌رسانی شود.

اسماعیل‌پوربا بیان اینکه 368 موقوفه در استان بوشهر شناسایی شده است تصریح کرد: 80 درصد موقوفات  استان بوشهر در امور مذهبی و دینی است.

وی با بیان اینکه برخی از موقوفات شامل حسینیه، مساجد و تکایا درآمدزا نیستند افزود: برخی از آنها نیز منفعتی هستند که درآمدشان صرف نیات واقفان می‌شود به گونه‌ای که در 7 ماه امسال 30 میلیارد ریال درآمد از موقوفات استان بوشهر کسب شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر از ثبت 7 هزار رقبه در سامانه جامع موقوفات خبرداد و افزود:  اطلاعات پایه‌ای 7 هزار رقبه شامل  368 موقوفه استان بوشهر در سامانه جامع موقوفات کشور ثبت شده است.

در این آیین از واقفان خیراندیش و رسانه‌های فعال عرصه وقف استان بوشهر تجلیل شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات