همایش یاوران وقف در بافت

حجت الاسلام تدینی:وقف‌ها باید با نیاز روز جلو برده شوند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان:وقف‌های نوین و مشارکتی نیاز امروز است، وقف‌ها را باید با نیاز روز جلو ببریم، مساجد را از حالت تک‌بعدی خارج کنیم و باید مسجد کاربردی، محوری و در همه ابعاد باشند.
کد خبر: ۹۰۷۷۵۳۳
|
۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج ازکرمان:حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی در همایش یاوران وقف شهرستان بافت اظهار داشت: یاوران وقف همه مردم هستند و وقف را مردم انجام می‌دهند، اوقاف تنها امر ساماندهی مباحث را دارد، حفظ و حراست از موقوفات وظیفه همه مردم است.

وی با بیان اینکه برای ترویج فرهنگ وقف ابزار نداریم، عنوان کرد: باید فرهنگ تجمل و اشرافیگری عوض شود و وقف برای همین آماده است، یاوران وقف فرهنگ خیرخواهی و نودوستی را باید نهادینه و ترویج کنند و اگر حق موقوفات در استان کرمان ادا شود، دیگر مشکل و فقیری نخواهیم داشت.

تدینی ابراز داشت: وقف‌های نوین و مشارکتی نیاز امروز است، وقف‌ها را باید با نیاز روز جلو ببریم، مساجد را از حالت تک‌بعدی خارج کنیم و باید مسجد کاربردی، محوری و در همه ابعاد باشند.

مهدی شریف رئیس اداره اوقاف شهرستان بافت نیز اظهار داشت: حوزه موقوفات بیش از 100 موقوفه در شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه دارد که 20 موقوفه از سال 90 به بعد صورت گرفته‌اند.

وی گفت: ایجاد سامانه جامع عملیات موقوفات و بقاع متبرکه به‌م نظور شفاف‌سازی درآمدها و هزینه‌کرد راه‌اندازی شد و تمام رقبه و درآمدهای مساجد در سامانه ثبت می‌شود.

شریف عنوان کرد: اولویت اوقاف تثبیت موقوفات است که 261 جلد سند مالکیت موقوفات، بقاع متبرکه و مسجد گرفته ‌شده که در حدود 361 هکتار باارزش بالغ ‌بر 150 میلیارد تومان است.

وی با باین اینکه 22 موقوفه، 11 بقعه و 260 مسجد در منطقه بافت هنوز سند مالکیت ندارد، افزود: در سازمان اوقاف تفاهم‌نامه بین منابع طبیعی، بنیاد مسکن و راه و شهرسازی صورت گرفته که در بحث تثبیت سندهای اوقاف کمک خوبی شده است.

وی بیان داشت: 33 هکتار را در شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه در سال گذشته برگردانیم که یکی از آرای مهمی که در بخش موقوفات صادر شده موقوفه ملاابوالحسن است که بخش وسعی از بافت را شامل می‌شود.

شریف عنوان کرد: 22 بقعه متبرکه و 308 مسجد در حوزه سه شهرستان داریم که حدود یک میلیارد تومان در بحث مصلا، بقاع متبرکه، مساجد اعتبار گرفته ‌شده است و برای هیئت ‌امناها 400 حکم صادر شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار