آیت الله احمد پروایی نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری در یادواره شهدای روستای سروندان بخش سنگر گفت: زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار جامعه را به رستگاری میرساند.
کد خبر: ۹۰۷۷۵۱۲
|
۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از سنگر؛ یادواره شهدای روستای سروندان بخش سنگر روز پنج شنبه ۱۷ آباندر مسجد فاطمیه روستای سروندان با سخنرانی آیت الله احمد پروایی نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری برگزار شد.

در ابتدا مراسم با قرائت قران کریم شروع شد سپس آیت الله پروایی بیان کرد: تردیدی بر این مساله نیست که بقاء اسلام ناب و اسلامی که با زمان امام علی(ع) و امام صادق (ع) و اهل بیت تفسیر می شود را مدیون خون شهداء کربلا هستیم.

وی با اشاره به اینکه اگر امروز من و شما متدین به مذهب تشیع هستیم و به شیعه بودن خود افتخار میکنیم علت اصلی این اتفاق قیام حضرت سیدالشهداء و یاران وفادار آن حضرت است.
پروائی افزود: در زیارت نامه سیدالشهداء میخوانیم که حضرت جان خود را در راه خدا هدیه داد بخاطر اینکه بشریت از جهالت و گمراهی نجات یابد بنابراین باید واقعه عاشورا را زنده نگه داریم.
وی بیان کرد: اگر ملت ما در دفاع مقدس جان خود را در مقابل دشمن سپر کردند، اگر طی ۴۰ سال در مقابل ظالمان عالم ایستادگی کردند قطعا منشاء آن حضرت سیدالشهداء و درس گرفتن از واقعه عاشورا است. نماینده گیلان در مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: علت برگزاری یادواره شهدا زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی در جامعه است و اگر این حرکت زنده بماند جامعه به رستگاری می رسد.

وی اظهار کرد: ۴۰ سال از عمر انقلاب اسلامی می گذرد و یکی از عواملی که باعث ماندگاری انقلاب اسلامی شد فرهنگ مقاومت در برابر دشمنان است.
پروایی با بیان اینکه خیلی ها در مقابل حق می ایستند تا آن را پایمال کنند گفت در مورد حضرت سیدالشهداء هم چندین بار قبر آن حضرت را مورد تهاجم قرار دادند تا مهر ایشان را از دل مردم برهانند.
وی افزود: اگر امروز مردم به راحتی به زیارت اربعین می روند مدیون از خودگذشتگی مدافعین حرم هستند و  اگر امروز در جامعه امنیت برقرار است برگرفته از فرهنگ شهادت است.
نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری گفت: مقام معظم رهبری چندین سال به طور متوالی بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح می کنند اگر مادر بحث اقتصاد مقاومتی خود را تقویت نکنیم در مقابل دشمن کم می آوریم لذا امروز معاویه زمان امریکاست که در مقابل اراده این ملت کوچک است.
وی اذعان کرد:ما باید بصیرت داشته باشیم بصیرت از تبعیت از اولی الامر خدا حاصل می شود و وقتی بصیرت حاصل شد می شود در فتنه هایی شبیه ۸۸ پیروز شد.
پروایی افزود: اگر شهداء حیات طیبه پیدا کردند و ماندگار شدند به این دلیل بود که کارشان درست بود.

وی در پایان تاکید کرد که اگر درس مقاومت وایستادگی و تسلیم شدن در برابر دستورات خداوند در زندگی ما باشد ماندگار خواهیم شد.

ارسال نظرات