فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سلمان شهرستان رشت گفت: اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در وهله اول منجر به دوری از تک محصولی بودن فضای اقتصادی شده، چرا که تک محصولی بودن نقطه ضعف و عامل تحریم‌های خارجی در این سال ها بوده است.
کد خبر: ۹۰۷۷۵۰۷
|
۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۰

سرهنگ احمد نقدپور امروز در گفتگو با خبرگزاری بسیج از سنگر با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی در روند بهبود التهابات اقتصادی اظهار کرد: اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در وهله اول منجر به دوری از تک محصولی بودن فضای اقتصادی شده، چرا که تک محصولی بودن نقطه ضعف و عامل تحریم‌های خارجی در این سال ها بوده است.

وی با بیان اینکه با تکیه بر اقتصاد مقاومتی می توان برخدعه های دشمن غلبه کرد تا باعث رشدواحدهای فناوری و بومی شود گفت:تکیه بر واحدهای فناوری و بومی باعث رونق بازار،کسب درآمد،افزایش گردش پول در جامعه ،کاهش نقدینگی و بهبود معیشت اقتصادی می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سلمان شهرستان رشت مهمترین دستاورد اقتصاد مقاومتی را شناسایی استعداد بالقوه در کشور و ظهور، بروز و رونق اقتصادی در معاش دانست و افزود:تکیه بر اقتصاد مقاومتی علاوه بر کنترل بیکاری منجر به افزایش درآمد خانوارها شده و التهابات اقتصادی را بهبود میبخشد.

نقد پور با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یکی از دغدغه های رهبری معظم نظام محسوب می شود تصریح کرد:نامگذاری چندین سال به نام اقتصادی،بیانگر اهمیت این موضوع از نگاه حضرت ایشان میباشد که نشان دهنده ضعف عملکرد دولت ها دراین مقوله و عدم مدیریت صحیح در شرایط اقتصادی فعلی است.

وی اهتمام دولت در مسیر تأکیدات رهبر انقلاب مبنی بر اقتصاد مقاومتی را ضروری دانست و افزود:شاید اگر در سال‌های گذشته دولت اهتمام بیشتری به فرمایشات رهبری و تاکید ایشان بر اقتصاد مقاومتی می داشت،امروز با اتکا به توان داخلی شاهد مشکلات اقتصادی نبودیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سلمان شهرستان رشت با اذعان به این که دولت نقش مهمی در سیاست گذاری اقتصادی و عملکرد دستگاه‌ها در تحقق شعار سال دارد بیان کرد: با توجه به اینکه امسال به نام حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده،نقش مردم در اهتمام به این موضوع پررنگ باشد.

وی با تأکید بر اینکه دولت با سرمایه گذاری،حمایت از تولید کننده،تسهیل در امور تولید و فرهنگ سازی در میان آحاد مردم می‌تواند نقش مهم‌تری ایفا کند خاطرنشان کرد: شواهد و قرائن نشان می‌دهد که دستگاه های اجرایی به صورت جدی در این خصوص ورود نکرده و بیشتر به صورت شعاری به این مقوله پرداخته اند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سلمان شهرستان رشت با تاکید بر نقش مهم مردم در تحقق شعار سال تصریح کرد:از آنجا که بسیج مردمی با حضور اقشار مختلف در بدنه خود جامعیتی پررنگ در این مقوله دارد،جهت دهی علایق و سلایق به سمت تحقق شعار سال با بهره‌گیری از جامعیت ولایتمداری و تابعیت از امر ولایت فقیه که به وضوح در بسیجیان مشهود است می‌توان توامان با پیگیری سپاه و حتی تشکیل قرارگاه، تسهیل گر تحقق شعار سال توسط این نهاد مردمی باشد.

نقد پور با اذعان به اینکه بنگاه های کوچک اقتصادی با توجه به اینکه در متن جامعه حضور دارند و نسبت به نام ملایمت های بازار انعطاف بیشتری نشان می دهندبیان کرد:افزایش بنگاه های کوچک اقتصادی، رشد چشمگیر اقتصادی و کاهش بیکاری را همراه خواهد داشت از این رو،معقولانه ترین بخش در سرمایه گذاری، آموزش و تجهیز است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سلمان شهرستان رشت با تأکید بر اینکه آموزش و تجهیز در بخش سرمایه گذاری می تواند توسط بسیج سازندگی انجام شود افزود:ورود بسیج سازندگی باعث می‌شود تا علاوه بر شناسایی، بررسی درصد توان بومی محلی، استعدادهای درونی منطقه شامل منابع گردشگری، منابع طبیعی، مناطق تاریخی وضعیت جغرافیایی حاصلخیز نسبت به محصولات کشاورزی را در برداشته باشد.

وی تصریح کرد: بسیج سازندگی در مراحل مختلف نظارت محکمی بر ارائه تسهیلات دارد براین اساس،پرداخت تسهیلات در دو مرحله شروع به کار، اتمام و بهره برداری از پروژه انجام می شود و در تمام این دوره ها بازرسی و نظارت به صورت جدی انجام و این روند پس از ارائه تسهیلات با رویکرد آسیب شناسی و تجربه نگاری ادامه می یابد.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج سلمان با بیان اینکه بسیج سازندگی سپاه ناحیه سلمان رشت در راستای تحقق مبانی سیاست های اقتصاد مقاومتی بر اساس حوزه اختیارات و مأموریت‌های سازمانی نقش عمده‌ای در روند پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی دارد گفت: ماموریت هایی از قبیل وام های اقتصادی در جهت تولید محصولات اقتصاد مقاومتی، ایجاد صندوق های قرض الحسنه، برگزاری اردوهای جهادی،طرح هجرت ، آموزش توانمندسازی مسئولین سازندگی ،سرکشی و بازرسی از طرح‌های اقتصادمقاومتی، طرح‌های افزایش کاربری اراضی کشاورزی و حمایت از کشاورزان از جمله مواردی است که توسط این مجموعه انجام میشود.

نقد پور ساخت ۱۵۷ مسکن محرومین برای افراد نیازمند تحت کمیته امداد و جاده سازی در ۱۲ روستا برای تسهیل در عبور و مرور مددجویان در پروژه مسکن محرومین را از جمله اقدامات بسیج سازندگی سپاه سلمان عنوان کرد و افزود: پرداخت تسهیلات اقتصاد مقاومتی، صنایع تبدیلی ، اشتغال خانگی و همچنین ایجاد صندوق های قرض الحسنه محرومیت زدایی، توزیع کود جامد و مایع برای بهبود و افزایش بهره وری کشاورزی برنج از عناوین مهم اقدامات بسیج سازندگی سپاه سلمان شهرستان رشت محسوب می شود.

وی از استفاده از ظرفیت مهندسین کشاورزی در توسعه صنعت کشاورزی ، برگزاری اردوهای جهادی در پایگاه ها، اردوهای جهادی مستقر و معین و همچنین تهیه ۱۵ سری جهیزیه برای نوعروسان نیازمند توسط سپاه ناحیه سلمان رشت خبر داد و گفت: تهیه و توزیع هزار سبد کالا، برگزاری کلاس های فنی و حرفه ای برای افراد بی بضاعت، ایجاد اشتغال توسط آنها،سرپرستی ۶۰ تیم توسط بسیجیان، مرمت، زیبا سازی و بازسازی مدارس در قالب اردوهای جهادی و هجرت از دیگر اقدامات مهم بسیج سازندگی سپاه سلمان شهرستان رشت محسوب می شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سلمان شهرستان رشت با بیان اینکه تهیه و توزیع ۵۵۰ بسته لوازم تحریر برای نیازمندان از دیگر عناوین مهم اقدامات بسیج سازندگی سلمان رشت است خاطرنشان کرد:برگزاری نمایشگاه های اقتصاد مقاومتی ، تولیدات ایرانی اسلامی، همچنین جمع‌آوری مبالغ مالی با قبض برای جشن عاطفه ها ، جشن نیکوکاری و توزیع بین نیازمندان جزئی از کارهای انجام شده توسط بسیج سازندگی سپاه سلمان شهرستان رشت است

انتهای پیام/

ارسال نظرات