حجت الاسلام و المسلمین تسخیری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان در جلسه کنگره شهدای روحانی و طلبه غرب گیلان با اشاره به تلاش مسئولین شهرستان فومن برای برگزاری یادواره شهدای روحانی غرب گیلان گفت: امروز ترویج فرهنگ شهدا و ایثار در جامعه ضروری است و ما از آنجا که به انسجام و یکپارچگی که در کشور نیازمندیم باید تلاش کنیم تا با معیار شهدا این وحدت را ایجاد نماییم.
کد خبر: ۹۰۷۷۴۶۲
|
۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از فومن؛ حجت الاسلام و المسلمین تسخیری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان در جلسه کنگره شهدای روحانی و طلبه غرب گیلان با اشاره به تلاش مسئولین شهرستان فومن برای برگزاری یادواره شهدای روحانی غرب گیلان گفت: الحمدالله هشت سال دفاع مقدس اقتداری افتخار آمیز برای جمهوری اسلامی بوجود آورد و رهبر معظم انقلاب هم اخیرا به این نکته اشاره کردند و تکلیف را بر ما سنگین کردند که ایثار گریهای شهدا تبیین شود و البته اغراق نگردد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان تصریح کرد:رهبر معظم انقلاب فرمودند اگر فرهنگ شهدا را در جامعه تبیین کنیم هیچ وقت تحت سلطه غرب و شرق نخواهیم رفت چرا که روح مقاومت و دفاع در برای متجاوزان و بیگانگان را در جامعه زنده می کند.
وی ادامه داد: ما با مطالعه زندگی شهدای انقلاب اسلامی و ترویج آن در جامعه می توانیم الگو های بزرگی را در جامعه مطرح کنیم تا در مشکلات مختلف جامعه جوانان با تاسی به این شهدا با شرایط سخت مقابله کنند‌.
حجت الاسلام تسخیری با اشاره به ترویج فرهنگ شهدا یادآور شد: امروز ترویج فرهنگ شهدا و ایثار در جامعه ضروری است و ما از آنجا که به انسجام و یکپارچگی که در کشور نیازمندیم باید تلاش کنیم تا با معیار شهدا این وحدت را ایجاد نماییم.
وی در ادامه بیان داشت: برنامه ما امسال این بود تا در سه منطقه گیلان یادواره شهدای روحانی و طلبه گیلان را برگزار نماییم که اولین یادواره ما با سخنرانی آیت الله فلاحتی در حرم مطهر سید جلال الدین اشرف آستانه اشرفیه با محوریت آیت الله امنیان به صورتی با شکوه برگزار شد و در غرب گیلان هم با محوریت حضرت آیت الله بهجت فومنی(ره) در شهرستان فومن برگزار خواهد شد و امیدواریم با همت همه فرمانداران، ائمه محترم جمعه و مسیولین نواحی این مناطق و مدیران بنیاد شهید و حوزه های علمیه ان شالله بتوانیم این یادواره را به صورتی با شکوه برگزار نمائیم.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با تاکید بر تلاش برای مردمی برگزار شدن این یادواره خاطرنشان کرد: بسیار خوب و بجاست که مسئولین هر شهرستان با حضور دسته جمعی در منازل شهدا از آنها دعوت بشود تا در این یادواره شرکت نمایند و ان شاالله که حضور روحانیون غرب و جنوب گیلان در این برنامه بسیار پررنگ و چشمگیر باشد.

در ابتدای این جلسه فرماندار فومن با اشاره به میزبانی فومن برای برگزاری این یادواره گفت: بسیار مسروریم که این سعادت را پیدا کردیم که میزبان برگزاری این یادواره شهدا هستیم و نمونه بارز رشادت این شهدا حضور در جبهه های حق علیه باطل بوده و درود می فرستیم به روح پاک این عزیزان که جانشان را فدای انقلاب اسلامی کرده اند.
دکتر محمود قاسم نژاد در رابطه با نقش روحانیت در انقلاب اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی برخاسته از آرای عموم مردم است و همه ما می دانیم که روحانیت نقش به سزائی در پدید آمدن انقلاب داشت.
وی با اشاره به نقش امام خمینی(ره) در جریان انقلاب اسلامی افزود: امام خمینی(ره) به عنوان رهبری که در شرایط جور و استکبار قیام کرد و نهضت شکل گرفت و پس از دو دهه نهضت امام راحل ما به پیروزی رسید و حکومت الله برقرار گردید و همه اقشار در این نهضت همراهی کردند و بویژه روحانیون نقش برجسته داشتند و هدایت گر بود.
فرماندارفومن با اشاره به نقش روحانیون در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: بسیاری از روحانیون حتی در دوران جنگ تحمیلی حضور پیدا کردند و حماسه های کم نظیری را رقم زدند.
در ادامه جلسه حجت الاسلام و المسلمین میرشمس حسینی نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با اشاره به یادواره شهدای روحانی و طلبه غرب گیلان گفت: خدای را شاکریم که برای اولین بار یادواره شهدای روحانی و طلبه در غرب گیلان به میزبانی فومن برگزار می شود و بنا بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب یاد شهدا کمتر از عمل شهادت نیست لذا هر مقداری که در این مراسمات یاد شهدا، هدف شهدا و راه شهدا را مطرح کنیم باز جای کار دارد.
وی متذکر شد: یادواره شهدای روحانی و طلبه غرب گیلان چهارشنبه هفته آینده ۳۰ آبان ساعت ۲:۳۰ عصر در مسجد ولی عصر(عج) بالامحله فومن برگزار خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با ذکر نام سخنران و مداح این یادواره اظهار کرد: سخنران این برنامه حجت الاسلام حیدر مصلحی و مداح این مراسم حاج مهدی سماواتی می باشد که تلاش داریم تا این مراسم راس ساعت برگزار شود.
وی در ادامه بیان داشت: مقرر شده است که در محیط جانبی محل برگزاری یادواره نمایشگاه هایی از این شهدای والامقام توسط مسئولین فرهنگی نواحی برگزار شود و مورد بازدید نوجوانان و جوانان قرار بگیرد.
حجت الاسلام حسینی تاکید کرد: آن چیزی که برای ما بسیار اهمیت دارد این است که به صورتی پسندیده از خانواده شهدای روحانی و طلبه دعوت به عمل بیاید که با حضورشان به این جلسه زینت بدهند.

انتهای پیام

ارسال نظرات