در مراسم سالگرد سفر مقام معظم رهبری به شاهرود مطرح شد:
در مراسم سالگرد سفر مقام معظم رهبری به شاهرود مطرح شد: از افتخار به گذشته تا امید به آینده و آرزویی که بالاخره برآورده شد
کد خبر: ۹۰۷۷۴۵۱
|
۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، به مناسبت سالگرد حضور رهبر معظم انقلاب در شهرستان شاهرود مراسم مردمی حماسه تاریخی دیار معلمان دین و اخلاق و تجدید بیعت با مقام معظم رهبری در مسجد مصلی شاهرود با حضور اقشار مختلف مردم و مسؤولین برگزار شد.
در این مراسم ساده و بی تکلف قاری قرآن سید یوسف حسینی آیاتی در باب ولایت مداری قرائت و در ادامه کلیپ‌های از سخنان رهبر انقلاب در دیدار مردم شاهرود و ویژگی‌های این دیار عالم خیز پخش شد.
در ادامه این گردهمایی حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی امام جمعه شاهرود در سخنانی با اشاره به بیانات مولا علی (ع) اظهار کرد: مولا می‌فرماید «انسان اهل تفکر، عبرت و بصیرت، نگاهش اصلاح شده و عبرت بین است» و مردم ما اینگونه ویژگی‌های را در خود دارند.
وی با اشاره به سفر مقام معظم رهبری در ۲۰ آبان ماه سال ۱۳۸۵ به شاهرود افزود: یکی کرامت‌های مردم شهر‌ها تشریف فرمایی رهبری است که برکات مادی و معنوی زیادی دارد و شاهرود افتخار میزبانی ایشان را داشته که علاوه بر برکاتی که در مسائلی عمرانی و مختلف و نیاز مردم داشته، جو معنوی که در شهر‌ها ایجاد می‌شود و در شهر ما ایجاد شد بسیار بوده و هست.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شاهرود با اشاره به اینکه عده‌ای تقاضای ماندگاری این روز تحت عنوان نامی را دارند خاطر نشان کرد: رهبر انقلاب در سخنرانی و خود هم شهر را معرفی و هم علما شهر و سابقه علمی شهرستان به دلیل آشنایی ایشان به شهر را بیان فرمود که نباید مغرور شویم و باید این واقعیت که بیان شد را با چنگ و دندان نگهداریم.
وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری افتخاری برای ما گذاشت که شهر باصفا، دل‌های باصفا و مردم اهل اقدام و عمل را بیان فرمودند که باید حفظ و تقویت کنیم و برای این نسل و نسل‌های بعد نگهداریم.
امینی تصریح کرد: نسبت به علما که برخی را رهبری نام برد که تاثیر گذار بودند خود نکته‌ای است که سلسله و روش سنتی منطقه ما بوده و مسؤولیت ما را فرمایشات ایشان سنگین می‌کند و باید ادامه دهیم و نسل‌های بعد افتخارات را تکرار کنند.
وی با بیان اینکه شعار چهل سالگی انقلاب افتخار به گذشته و امید به آینده است گفت: از این سفر مقام معظم رهبری یک افتخاری به گذشته در حوزه دفاع مقدس و شهدا و مطالب عمومی و ما افتخار به گذشته باید کنیم و نسل جدید امید به آینده را چراغی داشته باشند و امیدوارم که این حرکت را همه کسانی که دغدغه فرهنگی دارد کمک کنند به آن سمت برویم.
وی با اشاره به توطئه دشمنان و برخی غافلان داخلی تاکید کرد: تلاش و سعی دشمن این است که مشکلات کشور را به رهبری منتسب کنند و ستون خیمه انقلاب را لطمه بزنند و از این ناحیه به اهدافشان برسند.
وی ادامه داد: فراز و نشیب‌های فرهنگی و اقتصادی و تنبلی‌ها و کم کاری‌ها را دشمن تلاش دارد با منحرف کردن ذهان متوجه فرماندهی معظم و ناخدای کشتی کند در صورتی که رهبرب انقلاب به مسئله کلان حفظ نظام و تداوم انقلاب که نیاز کشور است تاکید و راهکار ارائه دادند، اما در اجرا دیگران باید وظایف خود را انجام دهند و باید مواظبت را داشته باشیم که حرف دشمن خیرخواهانه بیان نشود و ما در جاده انحرافی دشمن قرار نگیریم و به فرمود: ه بنیانگذار انقلاب پشتیبان ولایت باشیم که کشور آسیبی نبیند.
وی با تاکید بر استفاده از زبان هنر برای عمق بخشی به اتفاقاتی، چون سفر رهبر انقلاب به استان و شهرستان شاهرود گفت: باید در قالب هنر جوانان ما هم نسبت به این سفر و عمق فرهنگی و معنوی بیشتر آشنا شوند.
امام جمعه شاهرود تصریح کرد: در کشور‌های دیگر این عشق و علاقه به عالیترین مقام کشور وجود ندارد که گاهی آسیب هم در این بین بینند و این جمعیت قابل تحلیل است، البته اتهاماتی می‌زنند و باید بدانند آمدن مردم در صحنه آمدن مادی و دنیایی نیست و جزو سرمایه‌های بزرگ معنوی است که با ورود امام راحل ایجاد شده است.
در این مراسم که با شعرخوانی ذاکر اهل بیت محسن مریدیان در مورد ولایت و انقلاب و شهدا همراه بود، جانباز ۷۰ درصد دفاع مقدس محمد یحیایی به بیان خاطرات خود از سفر رهبری انقلاب به شاهرود گفت و با بیان اینکه دو بار قبل از سفر آقا به دیدار رهبری نائل، اما نتوانسته بود ایشان از نزدیک زیارت کند افزود: وقتی رهبری می‌خواستند شاهرود بیابند بنده خیلی دوست داشتم ایشان از نزدیک زیارت کنم و برای همین دو رکعت نماز به این نیست که قسمت من سود آقا را زیارت کنم خواندم و بعد از آن نماز نماینده بیت آمدند و گفتند شما انتهای شدید که به رهبری خیرمقدم بگویید که من بسیار خوشحال شدم و در پوست خودم نمی‌گنجیدم.
وی ادامه داد: روز حضور آقا بنده، چون شرایط خاص دارم و ویلچر نشینم دو ساعت زودتر به محل رفتم و فرزند برادرم شهیدم نیز همراه من بود تا مرا کمک کند و قرار بود دختر شهیدی به رهبری گل بدهند؛ که او را پیدا نکردند و دست گل هم نیامد و بنده اولین بار در طول سفر‌های رهبری گل را با چفیه به آقا دادم آن هم گل‌های چه برای تزیین در جایگاه استفاده شده بود را آوردند و در چفیه گذاشتیم و تقدیم آقا کردیم.
این جانباز دفاع مقدس که با حرارت خاصی به بیان خاطره خود می‌پرداخت و همه را مبهوت کوب سخنان خود کرده بود افزود: آقا به از اطرافیان گفتند تا ما را به جایگاه ببرند که با وجود پل‌های فراوان سخت بود و بردند و یک انگشتر به بنده و همراه من رهبری هدیه دادند که همراه من است.
در اینجا وی انگشتر را که در قاب بود در آورد و برای لحظه‌ای نشان داد و دوباره بلافاصله در جیب خود گذاشت و گفت: این بسیار ارزشمند است و میراث خانوادگی ماست و بعد از شهادت من باید نگهداری خاص شود.
در پایان مراسم نیز جمعی پاسداران و بسیجیان و مردم به نیابت از رهبری انقلاب با امام جمعه شاهرود بیعت مجدد کرده و برتداوم در مسیر انقلاب و اسلام و ولایت تاکید کردند.
لازم به ذکر است رهبر انقلاب اسلامی در ۲۰ آبان ماه سال ۱۳۸۵ در جمع مردم شاهرود بیانات مهمی درباره مردم شهرستان شاهرود بیان کرده و تاکید نمودند: «همیشه عنصر شاهرودی را با این خصوصیات شناخته‌ایم: متدین، باصفا، خونگرم، اهلِ اقدام، دوستدار علم و ارزش‌های دینی و اسلامی... چگونه این منطقه، این همه معلم دین و اخلاق و عالِم برجسته‌ی دینی تربیت کرده است. این تصادفی نیست؛ نشانه‌ی یک خُلقِ بومىِ دیرین در میان این مردم است؛ میلِ به معنویات، باور نسبت به ارزش‌های معنوی و اسلامی.»
امروز نیز کما فی السابق مردم دیار معلمان دین و اخلاق و شهر، مردم و دل‌های با صفا گوش به فرمایشات رهبری معظّم انقلاب داده و بیش از پیش مطالبات معظّم له را رصد نموده و در جهت برآورده نمودن آن تلاش خویش را مضاعف کرده و بویژه در سالی که از سوی ایشان سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده منطقه معلمان دین و اخلاق که یک خُلقِ بومىِ دیرین در میان این مردم است که میلِ به معنویات، باور نسبت به ارزش‌های معنوی و اسلامی مستحکم دارند با خودباوری و اهمیت به تولید ملی مانند همیشه در صحنه انقلاب و در دفاع از ارزش‌ها در مقابل استکبار جهانی ایستاده و مدافع انقلاب و اسلام و ولایت هستند.
امید است همگان با وحدت و همدلی و همراهی در تحقّق مطالبات ارزشمندانه معظّم له از هیچ تلاشی فروگزار ننمایند.
گزارش علی عامری
ارسال نظرات
پر بیننده ها