معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: پارامتر های صنعتی در استان مرکزی از دیگر ویزگی ها برتر است و در واقع استان مركزي پايتخت صنعت ايران محسوب می شود که با توجه به این ظرفیت گسترده در استان پیشنهاد می شود در جهت ايجاد موزه صنعت استان تلاش شود.
کد خبر: ۹۰۷۷۴۳۴
|
۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان مرکزی؛ محمد خياطيان معاون توسعه سازمان ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري در آئین تودیع و معارفه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: یکی از فرصت هایی که برای عبور از تحریم های ظالمانه دشمنان وجود دارد بحث رونق گردشگری در کشور است.

وی افزود: وجود پتانسیل های عظیم صنایع دستی و مبادلات میراث فرهنگی یکی دیگر از ظرفیت هایی است که می تواند منشأ برکات زیادی باشد.

معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تأکید کرد: حوزه گردشگری یکی از ظرفیت هایی است که می تواند بسته شدن سوئيفت ها را دور بزند.

خیاطیان با اشاره به تحریم های ظالمانه دشمنان ملت ایران گفت: گردشگران با نقدینگی و ارزآوری که وارد کشور می کنند می توانند زمینه اقدامات خوبی برای دور زدن تحریم ها فراهم کنند.

وی عنوان کرد: منابع خوب و سرشاری که توسط گردشگران وارد کشور می شود را باید از آنها استفاده کرد.

خیاطیان اضافه کرد: استان مرکزی قدرت بسیار خوبی در حوزه گردشگری دارد ولی به دلیل آنکه حوزه تخصصی گردشگری در کشور یک بحث تک بعدی نیست ، بلكه ابعاد مختلفي را همچون گردشگري مذهبي، طبيعي، سلامت، تاريخي و ... در بر مي گيرد و باید به كاركرد هر استان و پتانسيل های آن توجه شود که با توجه به این پارامترها استان همدان را به عنوان مرکز گردشگری کشور معرفی کرده ایم که امیدواریم استقبال خوبی انجام شود.

وی با اشاره به صنعتی بودن استان خاطر نشان کرد: پارامتر های صنعتی در استان مرکزی از دیگر ویزگی ها برتر است و در واقع استان مركزي پايتخت صنعت ايران محسوب می شود که با توجه به این ظرفیت گسترده در استان پیشنهاد می شود در جهت ايجاد موزه صنعت استان تلاش شود.

معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عنوان کرد: وجود منزل بنیان گذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) در خمین و مشاهیر و مفاخری که در استان هستند ظرفیت های خوبی ایجاد کرده اند و باید به عنوان یک فرصت به آنها نگاه شود ولی باید با تعامل دیگر استانها از این ها استفاده درست تر کرد.

خیاطیان با اشاره به طرفیت های ویژه گردشگری در استان مرکزی گفت: غار نخجير، آبگرم و سرچشمه محلات، مسجد جامع ساوه و... از ظرفیت های گردشگری شاخص استان هستند ولی باید یک تعامل قوی برون استانی در حوزه گردشگری انجام شود و در راستای جذب گردشگر همپوشاني کرد.

وی افزود: به جهت نزدیکی استان به شهر تهران گردشگری سلامت می تواند مورد استقبال قرار گیرد و باید از ظرفیت شهر تفرش به عنوان نقطه اي براي گذران دوران نقاهت بيماران به دليل وجود آب و هواي مطبوع استفاده کرد، همچنین فرش ساروق نيز ظرفيتي بزرگ محسوب مي شود که باید از آن استفاده کرد.

معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: موضوعی که در سازمان ميراث فرهنگي در حال پیگیری است برند سازی می باشد که می تواند آوردهای خوبی داشته باشد و زمینه ارزآوری های خوبی را فراهم کند.

وی با اشاره به کادر سازی نیروی انسانی گفت: استان مرکزی در حوزه گردشگری نیازمند ساخت زیر ساخت ها می باشد و می شود با هنرهای مدیریتی و ابتکار و خلاقیت به همراه یک تیم قوی تحول های خوبی در این زمینه ایجاد کرد.

خیاطیان بیان کرد: در سطح استان باید یک نگاه عادلانه برای توزیع ثروت داشته باشیم که انتظار سازمان میراث فرهنگی توزیع عادلانه امکانات و ثروت براساس ظرفيت هاي هر شهرستان است.

معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به استفاده از نیروی انسانی کارآمد گفت: نیروهای ارزشمند و تحصیل کرده ای در استان وجود دارند که باید از آنها در جاهای مناسب استفاده شود و از تجربه های ارزشمند در قالب اتاق فکرهای مدیریتی و همچنين نظام انتقادات و پيشنهادات در میراث فرهنگی استان شكل گيرد .

وی افزود: متأسفانه با مشکل فروش صنایع دستی در استان روبه رو هستیم که برای رفع این مشکل در حال رايزني با يكي از بانك ها جهت عقد تفاهم نامه می باشیم که امكان تخصيص تسهيلات مناسب با نرخ سود پايين به كارگاه ها و كارآفرينان و همچنین بازارچه هاي فروش محصولات صنايع دستی فراهم می شود.

خیاطیان ادامه داد: شرایط به نحوی فراهم شود که بروکراسی اداری در سازمان کمتر باشد و این نگاه به حدأقل خود برسد که با استفاده از ظرفيت فناوري می توان آن را حل کرد، از ظرفیت های سیستم فناوری افزايش شفافيت در كارها و كاهش رانت و سلامت اداري است که باید به آن توجه ویژه داشت.

معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به تعامل استانها با یکدیگر گفت: هر چیزی که در استان تولید می شود باید ترتیبی اتخاذ شود که در اختیار سایر استان ها قرار گیرد و دیگران هم بتوانند از آن استفاده کنند.

خیاطیان در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم در تدوین بودجه سال 98 برای سازمان میراث فرهنگی یک نگاه ویژه در نظر گرفته شود تلاش می کنیم معوقات پرسنلي جهت رفع دغدغه ها در اولين فرصت پرداخت شود.

ارسال نظرات