خبرهای داغ:
مدیر محله شهرک ولیعصر(عج) همدان گفت: ما در شرایط حساس از برخی سلبریتی‌ها آسیب دیده‌ایم و لازم است در هر ناحیه آکادمی فرهنگی هنری با رویکرد تربیت افراد هنرمند در عرصه‌های مختلف ایجاد شود.
کد خبر: ۹۰۷۷۴۳۲
|
۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۹

لزوم ایجاد آکادمی فرهنگی هنری با رویکرد تربیت افراد هنرمند در نواحیبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، عباداله روحی امروز در نشست صمیمی بسیجیان شهرک ولیعصر(عج) با سردار غیب پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین  با اشاره به فعالیت‌های محرومیت زدایی بسیجیان  این منطقه اظهار کرد: مجموعه فعلی  27 هزار جمعیت با  166 هکتار مساحت است که  20 درصد حاشیه شهر را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه این مجموعه در کنار هم استعدادهایی را به وجود آورده که وجود جمعیت جوان دغدغه‌مند با خانواده‌های متدین و سنتی از استعدادهای این منطقه است، گفت: این ظرفیت در جریانات سیاسی و انتخاباتی بسیار اثرگذار است.

مدیر محله  شهرک ولیعصر(عج) همدان با اشاره به وجود 59 شهید در این منطقه به تشریح آسیب‌ها و مشکلات این منطقه  پرداخت و عنوان کرد: شرایط سخت معیشتی که از سال 54 در این منطقه شکل گرفته، مشکلات خانوادگی، مواد مخدر، بیکاری تحصیل‌کردگان، احساس عدم اعتماد به نفس اجتماعی به دلیل برخوردهای رسانه‌ای از مهم‌ترین مشکلات و آسیب‌های این منطقه است.

وی با اشاره به سه رویکرد مجموعه در اصلاح نگرش مردم و مسئولین به مناطق حاشیه‌ای شهر، تعمیق ارزش‌ها و خدمت‌رسانی بی‌منت به مردم تصریح کرد: در این کارها اصل بر مسجد محوری است که آن را در تمام برنامه‌ها رعایت کرده‌ایم به طوری که به دلیل فعالیت‌های بسیجیان را به اسم مسجد می‌شناسند.

روحی در تشریح مهم‌ترین برنامه‌های مجموعه به فعالیت‌های آموزشی، تربیتی و انسجام بخشی، تاسیس مدرسه غیر انتفاعی حضرت علی اکبر(ع)،  برگزاری کنکور آزمایشی، راه‌اندازی 20 حلقه صالحین به عنوان برنامه رسمی در محرم و صفر اشاره و عنوان کرد: ارتباط با خانواده متربیان، فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ورزشی و چاپ 8 جلد کتاب نیز از دیگر اقدامات است.

وی ادامه داد: یک هزار اجرا توسط گروه مهدیاس، گروه سرود نورالمهدی با 900 اجرا، تولید محتوا در فضای مجازی،  تاسیس و راه اندازی قرارگاه نصرت با استفاده از ظرفیت های فرهنگی و هنری موجود با حضور در جمع مردم و اجرای 60 برنامه با حضور یک هزار مخاطب و روشنگری درباره مسائل روز از دیگر برنامه‌های اجرایی توسط مجموعه در ا ین منطقه است.

مدیر محله  شهرک ولیعصر(عج) همدان خاطر نشان کرد: همچنین فعالیت‌های خدمت رسانی به مردم با تاسیس چهار موسسه خیریه امام حسن(ع)،  دارالابرار، خادمیاری آستان قدس رضوی  و حضرت علی اکبر(ع)، برپایی موکب حضرت علی اکبر(ع) در کربلا به مدت 18 روز و پذیرایی روزانه از 9 هزار نفر از اقدامات این مجموعه است.

وی افزود: اجرای طرح شهید رهنمون، تشکیل گروه های جهادی، ساخت یکی باب منزل برای محرومان، اعزام گروه به کرمانشاه  برای کمک به زلزله زدگان، تشکیل مجمع معتمدین و تاسیس دو صندوق قرض الحسنه، فعالیت‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی،  برگزاری مشاوره‌های متعدد در حوزه اعتیاد و غیره و پاکسازی محل‌های آلوده از دیگر اقدامات مجموعه است.

روحی اضافه کرد: اگر قرار باشد جهش دیگری در بسیج رخ دهد باید به عرصه هنر و افراد مشهور و رسانه‌ای بپردازیم چراکه ما در شرایط حساس از برخی سلبریتی‌ها  آسیب دیده‌ایم و لازم است در هر ناحیه آکادمی فرهنگی هنری با رویکرد تربیت افراد هنرمند در عرصه‌های مختلف ایجاد شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات