عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس می گوید: مادامی که سهامی در بورس خریدو  فروش نشده هر عددی که درباره ارزش آن بگوییم حدس و گمان و برداشتی است که شخص دارد و منطقی پشت آن از نظر بازار خرید و فروش بورس نیست.
کد خبر: ۹۰۷۷۳۶۶
|
۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، عبدالرضا مصری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه گفته می شود سهام عدالت ارزش 14 میلیون تومانی دارد، اظهار داشت: سهام عدالت  سبد سهامی است در واقع سهام مشخص یک بنگاه نیست، یعنی تمام سهامی که در یک سبد قرار گرفته است به عنوان سهام عدالت تعریف می شود، از سوی دیگر سهام براساس آن چیزی که در بورس عرضه می شود، قمیت گذاری می شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه همه این سهام ها، سهام موجود در بورس است ادامه داد: بورس مشخص می کند ارزش هر سهام چه مقدار است، از سوی دیگر محاسبه سهام کار بسیار دشواری است بعید می دانم چنین محاسبه صورت داده باشند که سهام همه شرکت های سهام عدالت را به تفکیک محاسبه کرده باشند و عدد و رقم مشخصی برای هر سهم بدست بیاید که از حاصل آن بتوان گفت ارزش این سهام در حال حاضر چقدر است.

 
سهام عدالت

 

مردم اختیار سهام عدالت را ندارد

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس دهم شورای اسلامی بیان داشت: از آنجایی که تا امروز سهام عدالت خرید و فروش نشده است لذا با حرف و  کلام نمی توان برای سهام عدالت قیمت تعیین کرد بلکه باید کشف قیمت شود، کشف قیمت زمانی صورت می گیرد که اجازه بدهند کسانی اگر دارای سهام عدالت هستند در بورس سهام خود را عرضه کنند آن زمان مشخص می شود قمیت سهام چقدر خواهد بود.

بنابراین  چون اجازه فروش سهام عدالت داده نشده است صاحبان سهام عدالت پولدارهای بی پول هستند

وی تاکید کرد: با توجه به افزایش قمیت ها و تورمی که پیش آمد، حدس زده می شود که ارزش سهام عدالت به نسبت به قبل افزایش یافته است و  مثلا قیمتی اعلام می شود، با این حال سهام عدالت یک سبد ندارد مجموعه ای از شرکت ها در یک سبد هستند و سهام آنها متفاوت بوده است، این سهام عدالت چه هزار تومان باشد چه 10 هزار تومان فعلا به غیر سود مختصر و بسیار محدود بعد از 10 سال به مردم پرداخت شده است  وقتی اختیار سهام خود را ندارند کشف قیمتی صورت نمی گیرد.

سهام داران عدالت پولدارهای بی پول

مصری در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با تاکید براینکه باید برای سهامی خریدار و فروشنده ای باشد که در تالار بورس عرضه و قیمت گذاری شود، اظهار داشت: بعد از انجام معامله در بورس قیمت سهام کشف می شود، بنابراین  چون اجازه فروش سهام عدالت داده نشده است صاحبان سهام عدالت پولدارهای بی پول هستند چرا که اگر سهام آنها الان 13 یا 14 میلیون ارزش داشته باشد در واقع یک خانواده 5 نفره 65 میلیون تومان سهام دارند.

بنابراین مادامی که سهامی در بورس خریدو  فروش نشده هر عددی که درباره ارزش آن بگوییم حدس و گمان و برداشتی است که شخص دارد و منطقی پشت آن از نظر بازار خرید و فروش بورس نیست.

این نماینده مجلس ادامه داد: با 65 میلیون تومان خانواده ای می تواند مسکن مهر تهیه کند و از زیر فشار اجاره مسکن خارج شود، لذا به نظر بنده مادامی که خرید و فروش سهام عدالت ممنوع و با دولت است کشف قیمت میسر نیست.

وی تاکید کرد: رقمی که در خصوص ارزش سهام عدالت گفته شده حدس و گمان است، چرا که سهام عدالت کشف قیمت نشده است، ارزش واقعی سهام زمانی کشف می شود که سهامی در بورس به قیمتی عرضه شود و کسانی به آن قمیت خرید کنند اگر خرید و فروشی صورت گرفت آن زمان کشف قیمت صورت می گیرد.

تشریح کشف قیمت سهام

این نماینده مجلس توضیح داد: برای کشف قیمت بنگاه هایی که بخواهند سهام خود را در بورس عرضه کنند ابتدا 2 تا 5 درصد سهام را در بورس عرضه می کنند و بالاترین قیمتی که سهام خریداری شود کشف قیمت گفته می شود و باقی سهام با همان قیمت عرضه می شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس اظهار داشت: بنابراین مادامی که سهامی در بورس خریدو  فروش نشده هر عددی که درباره ارزش آن بگوییم حدس و گمان و برداشتی است که شخص دارد و منطقی پشت آن از نظر بازار خرید و فروش بورس نیست.

ارسال نظرات