همت سپاه بیجار و کمیته امداد برای ساخت ۵۰ واحد مسکونی

پیرمرد ۷۵ ساله ساکن روستای قبا سرخ بیجار که به همت سپاه و کمیته امداد صاحب خانه می‌شود، گفت: خدا به نیرو‌های جهادی عمر با عزت عنایت کند، خانه من در حال تخریب بود و توانی برای بازسازی آن نداشتم، خدا را شکر که با حضور این نیرو‌ها دیگر نگران ریزش سقف خانه‌ام نیستم.
کد خبر: ۹۰۷۷۳۳۷
|
۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، اینجا رنج و تلاش جهادگران تسکین دهنده قلب محرومین است، محرومینی که از داشتن یک سرپناه محروم هستند.

خدمت بی منت به مردم و زدودن غبار غم و غصه از دل و جان مردم محروم منطقه شعار اصلی جهادگران بسیجی و واحد بسیج سازندگی سپاه بیجار است.

در این روزگار وانفسا که هر کسی به فکر انجام کار روزمره خودش است، هستند افرادی که هنوز در راه خدا عاشق خدمت به مردم محروم هستند و در راه خدا بی منت عاشقی می‌کنند.

استان کردستان که از محرومترین استان‌های کشور است، بدون شک دارای روستا‌های فاقد امکانات اولیه زندگی است که شهرستان بیجار از این امر مسثنی نیست.


اما بسیج سازندگی شهرستان بیجار با مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره) مانند سال‌های گذشته، امسال نیز مسیر خدمت به محرومین را با ساخت سرپناه را در مناطق روستایی این شهرستان ادامه داده است.

فعالیت‌های دانشجویان بسیجی با شروع کلاس دانشگاه در روستا‌ها به اتمام رسید، اما به همت بسیج سازندگی شهرستان بیجار تعدادی از جهادگران بسیجی در ۴ نقطه از این شهرستان مشغول ساخت خانه برای محرومین و افراد بی بضاعت و تحت پوشش کمیته امداد هستند.

ساخت ۵۰ واحد مسکونی برای محرومین در نقاط روستایی از سند‌های افتخار بسیج سازندگی سپاه بیجار است که موجب بارقه شادی در دل محرومین این منطقه شده است.


با حضور در روستای قبا سرخ بارقه امید را در دل پیرمردی که امیدوار است زمستان امسال را در سرپناهی امن زندگی کند می‌توان به خوبی حس کرد.

پیرمرد ۷۵ ساله روستایی اهل قبا سرخ که به همت سپاه بیجار و کمیته امداد صاحب خانه می‌شود در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: خدا به نیرو‌های جهادی عمر با عزت عنایت کند، خانه من در حال تخریب بود و توانی برای بازسازی آن نداشتم، خدا را شکر که با حضور این نیرو‌ها دیگر نگران ریزش سقف خانه‌ام نیستم.


وی بیان داشت: دعای خیر مردم روستا بدرقه راه عزیزانی باشد که فی‌سبیل‌الله به مردم محروم خدمت می‌کنند.

عملیات اجرایی ساخت منازل مسکونی محرومین ۵۰ درصد پیشرفت داشته است

روز گذشته مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کردستان همراه فرمانده سپاه بیجار از مراحل ساخت خانه محرومین بازدید کردند.


فرمانده سپاه بیجار در این دیدار بیان داشت: با تفاهم نامه‌ای که در سطح سپاه بیت المقدس با کمیته امداد امام خمینی (ره) امضاء شده است، مقرر شد ۵۰ واحد مسکونی با مشارکت کمیته امداد در مناطق روستایی بیجار برای محرومین ساخته شود.

وی با اشاره به کمک دانشجویان بسیجی در ساخت این خانه ها، افزود: در شهریور ماه به همت دانشجویان جهادگر پی کنی ساختمان‌ها در دهستان نجف آباد، پیرتاج، خورخوره و بخش کرانی آغاز شد.

شعبانی گفت: با آغاز فعالیت دانشگاه‌ها برای تسریع در کار، جهادگرانی از بسیج سازندگی عملیات ساختمانی در روستا‌های هدف را ادامه دادند و تا کنون ۵۰ درصد پیشرفت داشته است.


وی از ساخت ۹ واحد مسکونی در دهستان نجف آباد، ۲ واحد در روستای خورخوره، ۵ واحد در منطقه کرانی و ۱۴ واحد در منطقه پیرتاج با مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره) خبر داد.


به گفته فرمانده سپاه؛ برای ساخت هر واحد مسکونی ۳۵ میلیون تومان با مشارکت کمیته امداد (ره) هزینه می‌شود.

شعبانی ادامه داد: در حال حاضر ساخت ۳۰ واحد از این منازل آغاز شده و با توجه به پیشرفت ۵۰ درصدی بعلت شروع فصل سرما و شرایط جوی ادامه ساخت به فصل بهار موکول می‌شود.


وظیفه کمیته امداد امام خمینی (ره) خدمت بی منت به محرومین است

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان نیز در این دیدار ضمن قدردانی از زحمات بسیج سازندگی، اظهار داشت: خدمت به مردم محروم را افتخاری برای خود می‌دانم و امیدواریم بتوانیم خدمتگزار خوبی برای این قشر باشیم.

وی گفت: همت دانشجویان بسیجی در ساخت منازل محرومین ستودنی است و باید این دانشجویان تفکر بسیجی را در دانشگاه‌ها ترویج دهند.


شیخی تصریح کرد: برای تکمیل منازل محرومین در شهرستان بیجار از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات
آخرین اخبار