خبرهای داغ:
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به پرچم‌داری یک بانوی چادری در مسابقات پاراآسیایی اندونزی، فرمودند: من صمیمانه از شما خانم‌ها تشکر می‌کنم؛ این قدرت‌نمایی فرهنگی بود.
کد خبر: ۹۰۷۷۳۰۸
|
۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از فارس، مدال‌آوران و قهرمانان کاروان ورزشی جمهوری اسلامی ایران در سومین دوره بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا (اندونزی) صبح امروز (چهار‌شنبه ۲۳ آبان‌ماه) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

رهبر انقلاب در این دیدار با اشاره به پرچم‌داری یک بانوی چادری(ساره جوانمردی) در مسابقات پاراآسیایی اندونزی، فرمودند: «اعتماد به نفسی که شما در دفاع از اصالت‌های خودتان نشان دادید، خیلی مهم بود. یک نمونه‌اش این بود که پرچم‌داری کاروان شما را بانویی با چادر انجام داد؛ این یعنی شما یک‌تنه در مقابل تهاجم و ولنگاری روزافزون دنیا ایستادید و در عمل از دین و معارف و ارزش‌های ملی‌تان و لباس ملی‌تان یعنی چادر و از حجاب و عفافتان در یک میدان جهانی دفاع کردید.

این کار خیلی دل و جرئت می‌خواهد؛ خیلی‌ها کم می‌آورند و توانایی ایستادگی مقابل هجوم توقعات بی‌پایان جبهه‌ی کفر را ندارند.

من صمیمانه از شما خانم‌ها تشکر می‌کنم؛ این قدرت‌نمایی فرهنگی بود.»

 

ساره جوانمردی دودمانی (زاده ۱۷ آذر ۱۳۶۳ در شیراز) عضو تیم ملی تیراندازی بانوان جمهوری اسلامی ایران است. وی دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی در دانشگاه شیراز و کارمند اداره کل ورزش و جوانان استان فارس است. 

برخی از افتخارات ساره جوانمردی:

پارالمپیک لندن

در مسابقات تیراندازی پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن، انگلستان موفق به کسب مقام سوم و مدال برنز گردید.در مراسم اهدای مدال وی به مرد اهدا کننده دست نداد.

پارالمپیک ریو

ساره جوانمردی در المپیک ریو موفق به کسب دو مدال طلا شد. او در بخش تفنگ بادی ۱۰ متر پارالمپیک ریو ۲۰۱۶ به مدال طلا دست یافت. او به امتیاز ۱۹۳٫۴ رسید و رکورد جهانی را جابه‌جا کرد.مدال طلای ساره جوانمردی، نخستین طلای کاروان ایران در المپیک ۲۰۱۶ بود. ساره جوانمردی همچنین در ماده تپانچه خفیف ۵۰ متر میکس موفق شد به مدال طلای پانزدهمین بازی‌های پارالمپیک دست پیدا کند.

تیراندازی قهرمانی جهان معلولان آلمان

در تیرماه سال ۱۳۹۳ و در روز نخست مسابقات تیراندازی قهرمانی جهان در آلمان، ساره جوانمردی ورزشکار شیرازی به مقام قهرمانی ماده تفنگ بادی ۱۰ متر P2 رسید. در پایان مسابقات بخش بانوان در قسمت انفرادی ساره جوانمردی قهرمان ورزش تیراندازی از کشور ایران، با کسب امتیاز ۱۹۵٫۶ به عنوان قهرمانی جهان دست یافت.

  به سبب کسب افتخارات فراوان این پارا تیرانداز طلایی در عرصه‌های بین المللی پرچمداری کاروان ایران در مراسم افتتاحیه بازی‌های پارا آسیایی جاکارتا به وی سپرده شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها