خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان قزوین در دیدار مدیر کل جدید بنیاد مسکن استان با بیان اینکه مردم همواره در حل چالش‌های کشور پای کار می‌آیند، گفت: مسئولان زمینه مشارکت و همراهی بیشتر مردم را فراهم کنند.
کد خبر: ۹۰۷۷۳۰۷
|
۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار آقای گونجی مدیر کل جدید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین اظهار کرد: خداوند خطاب به پیغمبر (ص) می‌فرماید کاری کن تا مؤمنان برای جنگ بسیج شوند و خودشان مدیریت و مسئولیت جنگ را بدست بگیرند.

 

وی تصریح کرد: در زلزله‌ای که در استان کرمانشاه رخ داد بهتر بود شفاف‌تر از مردم و بازاریان درخواست کمک و همکاری می‌شد چرا که این مردم همانطور که در دوران جنگ برای کمک به رزمندگان پای کار آمدند در این حادثه نیز بیش از آن چه که کمک شد، کمک می‌کردند.

 

امام جمعه قزوین تأکید کرد: اگر زمینه‌ها را فراهم کنیم مردم در حل چالش‌های کشور با جدیت هر چه بیشتر پای کار می‌آیند و در این راستا مسئولان وظیفه دارند تا زمنیه‌های همراهی و مشارکت مردم را فراهم کنند.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به آیه 19 سوره ذاریات بیان کرد: خداوند در این آیه می‌فرماید پرهیزکاران کسانی هستند که در اموالشان براى سائل و محروم حقى معين می‌کنند و این حق علاوه بر خمس و زکات است.

 

وی با تأکید بر اینکه باید این پیام مهم قرآن به مردم منتقل شود و جامعه را نسبت به این موضوعات مهم حساس کنیم، افزود: آیات قرآن کریم در تمام بخش‌های زندگی مردم از جمله حوزه‌های اقتصادی و حل مشکلات فقر دستورالعمل ارائه کرده است و اگر آنها را به خوبی به مردم منتقل کنیم مشکلات برطرف می‌شود.

 

آیت‌الله عابدینی در ادامه با اشاره به آیه 17 سوره تغابن که به حل مشکلات فقر اشاره دارد، اضافه کرد: در این آیه خداوند می‌فرماید «اگر به خدا (یعنی بندگان محتاج خدا) قرض نیکو دهید خدا برای شما چندین برابر گرداند و هم از گناه شما درگذرد».

 

امام جمعه قزوین یادآور شد: باید آیاتی که لازم است مردم از آنها آگاهی داشته باشند تا حقوقی که از فقرا و مستمندان بر گردن دارند را ادا کنند، توسط ائمه جمعه و جماعت تبیین شود و مسئولان نیز زمنیه‌هایی را برای تحقق این هدف فراهم آورند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها