خبرهای داغ:
مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: با توجه به پتانسیل بالای کشاورزی در برنامه ششم پیش بینی شده که برای چند شهر استان ایستگاه هواشناسی کشاورزی خاص بزنیم یعنی روی محصولات اصلی و استراتژیک هر شهرستان به طور ویژه کار کنیم که البته این هم مستلزم تامین اعتبار است.
کد خبر: ۹۰۷۷۲۹۵
|
۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، علیرضا خندان رو مدیرکل هواشناسی استان در سفر به قاینات  با بیان اینکه ایستگاه هواشناسی خضری دشت بیاض یک مرکز خودکار بدون نیاز به دیده بان است  و ایستگاه هواشناسی خضری دشت بیاض سالهاست که ساختمان و تجهیزات آن آماده است اما نیروی انسانی ندارد،  گفت: مشکل نیروی انسانی در کل استان وجود دارد ما فقط 32% چارت سازمانی نیرو داریم.

 

 وی با بیان اینکه دو سوم پست های سازمانی ما خالی است افزود: تا بحال  مکاتبات زیادی بابت تامین نیروی خضری دشت بیاض  داشته ایم و قول هایی به ما داده اند که به محض صدور مجوز، تامین نیرو خواهیم کرد  و ضمن اینکه در حال حاضر هم ایستگاه خضری به عنوان یک مرکز خودکار بدون نیاز به دیده بان، کاملاً فعال است.

 

مدیرکل هواشناسی استان با بیان اینکه  در شهر نیمبلوک نیاز به ایستگاه نداریم گفت: استاندارد بین مراکز هواشناسی 85 کیلومتر هست که حتی ما ایستگاه خضری دشت بیاض  را بین اسلام آباد و خضری احداث کردیم و شرایط اقلیمی آن هم نسبتاً یکی است پس عملاً نیاز به ایستگاه مستقل نیست.

 

وی نیز با توجه به قرار گرفتن در مسیر جادۀ اصلی استان و شرایط اقلیمی، نیاز به یک ایستگاه هواشناسی جاده ای در گردنۀ خونیک احساس می شود،  افزود:  در گردنۀ خونیک نیاز هست و در برنامه های ما هم احداث ایستگاه در آنجا هست و مصوب شده و در صورت تامین اعتبار در پایان برنامۀ ششم ایستگاه در خونیک خواهیم داشت.

 

 مدیرکل هواشناسی استان خاطرنشان کرد: با توجه به پتانسیل بالای کشاورزی در برنامه ششم پیش بینی شده که برای چند شهر استان ایستگاه هواشناسی کشاورزی خاص بزنیم یعنی روی محصولات اصلی و استراتژیک هر شهرستان به طور ویژه کار کنیم  که البته این هم مستلزم تامین اعتبار است.

 

وی ادامه داد: این نهاد تفاهم نامه هایی با وزارت نیرو و جهادکشاورزی بسته است  و در نقاطی که آنها ایستگاه ندارند ما احداث خواهیم کرد وبا توجه به شرایط اقلیمی منطقه نقاط جدیدی برای قاینات تعریف کرده ایم که در برنامۀ ششم انجام خواهد شد. ضمن اینکه به زودی جهت احداث ایستگاه باران سنجی در شهرک قدس اقدام خواهد شد.

 

"خندان رو "توسعه و ارتقاء ایستگاه های هواشناسی در قاینات را منوط به همکاری مسئولان خصوصاً فرمانداران دانسته و عدم همکاری فرماندار سابق گلایه مند بود و با گلایه از  برخی مسئولان خصوصاً فرماندار سابق قاینات گفت:  در قاینات کمترین توجه به بحث هواشناسی در سطح استان نمی شود.

 

وی تصریح کرد: ما شهرستانی داشتیم که با اولین تماس بنده فرماندار فوراً 200 میلیون اعتبار اختصاص داده اما در قاینات تا زمان آمدن آقای "عابدی "هیچ گونه همکاری احساس نمی شد و البته امسال آقای "عابدی " اعتباری تخصیص داده و امیدواریم همین روند با حضور آقای "کریمی" فرماندار فعلی هم ادامه داشته باشد.

 

مدیرکل هواشناسی استان  گفت: از مسئولان شهرستان تقاضا دارم که به کار هواشناسی اهمیت بیشتر داده چون ما اعتبارات محدودی داریم و بیشتر پروژه های ما از طریق اعتبارات شهرستانی که در اختیار فرمانداران هست انجام می گیرد و همچنین از مردم خواهشمندم نسبت به صرفه جویی در منابع آب خصوصاً در بخش کشاورزی جدیت به خرج دهند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها