خبرهای داغ:
وزارت خارجه آمریکا برای دستگیری سه تن از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین و لبنان جایزه پنج میلیون دلاری تعیین کرده و فرزند دبیرکل حزب الله را نیز در لیست عناصر تروریستی قرار داد.
کد خبر: ۹۰۷۷۲۸۳
|
۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، وزارت خارجه آمریکا برای از بین بردن یا ارائه اطلاعات منجر به دستگیری دو تن از رهبران و شخصیت های ارشد حزب الله لبنان و یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس مبلغ 5 میلیون دلار جایزه تعیین کرد.

این شخصیت‌ها «صالح العاروری» نایب رئیس دفتر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین و «خلیل یوسف حرب» و «هیثم علی الطبطبایی» دو تن از رهبران حزب الله لبنان هستند.

بر اساس ادعاهای وزارت خارجه آمریکا الطبطبایی فرمانده نیروهای ویژه حزب الله لبنان در سوریه و یمن است. این وزارتخانه مدعی است که حرب نیز یکی از مشاوران نزدیک به دبیرکل حزب‌الله لبنان به شمار می‌رود که بنا بر ادعای وزارت خارجه آمریکا در حمایت از گروه‌های تروریستی فلسطینی نقش دارد.

 

این وزارتخانه همچنین جواد حسن نصرالله فرزند دبیر کل حزب‌الله را در لیست گروه‌های تروریستی خود وارد کرده و مدعی شد که وی اشخاصی را برای انجام حملات تروریستی ضد اسرائیل در کرانه باختری بسیج می‌کند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین پنج تن از شخصیت‌های لبنانی از جمله جواد نصرالله را به تسهیل ماموریت‌های بانکی به نفع حزب‌الله متهم کرده است.

وزارت خارجه آمریکا همچنین گردان های المجاهدین را در لیست گروه‌های تروریستی به شمار آورده و اعلام کرده است که این گروه مرتبط با حزب‌الله است و از سال 2005 در اراضی فلسطین فعالیت کرده و عناصر آن عملیات ضد اهداف اسرائیلی را دنبال می‌کنند.

دولت آمریکا طی ماههای اخیر برای تاثیرگذاری بر روند داخلی و اوضاع سیاسی لبنان به ویژه در موضوع تشکیل دولت این کشور تلاش دارد جنجال تبلیغاتی و رسانه‌ای گسترده‌ای را در خصوص تحریم حزب الله و احتمال تاثیرگذاری این تحریم‌ها بر دولت آینده این کشور مطرح کند. این تلاش‌ها با هدف جلوگیری از نقش آفرینی و حضور حزب‌الله لبنان و متحدان آن در دولت آینده لبنان دنبال می‌شود.

ماه گذشته نیز وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد یک تاجر لبنانی و هفت شرکت متعلق به او را به دلیل حمایت از گروه حزب‌الله لبنان در لیست تحریم‌ها قرار داده است.

محمدعبدالله امین، تاجری است که نام او و هفت شرکتی که در مالکیتش قرار دارد، در فهرست «تروریست‌»های جهانی قرار گرفته است. براساس اعلام وزارت خزانه‌داری آمریکا، او از طریق فردی به نام ادهم حسین که از مرتبطان با حزب الله لبنان است به این گروه کمک مالی کرده است.نام ادهم حسین از پیش در فهرست افراد مرتبط با گروه‌های تروریستی قرار داشت.

براساس اعلام دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا، ادهم حسین از جمله مسئولان مالی گروه حزب‌الله است. او مدیر یکی از شرکت‌های گردشگری زیر مجموعه حزب‌الله لبنان است.

حزب‌الله لبنان از سال 1997 از سوی آمریکا به عنوان یک گروه« تروریستی» شناخته شد و سال‌هاست که تحریم‌هایی علیه این گروه اعمال می‌شود. بهار سال جاری نیز آمریکا چند تن از رهبران گروه حزب‌الله و همچنین یک ایرانی را در لیست تحریم‌ها قرار داده بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها