خبرهای داغ:
نامه سرگشاده مسئولین بسیج دانشجویی دانشگاه های خراسان جنوبی به وزیر کشور:
خراسان جنوبی برای رسیدن به جایگاه مطلوب و در شأن مردم شریف این استان نیازمند حرکتی پرشتاب است و یکی از ابزارهای لازم برای تحقق این امر حضور مدیری فعال، توانمند، دلسوز در رأس مدیریت عالی استان است.
کد خبر: ۹۰۷۷۲۷۴
|
۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، نامه سرگشاده مسئولين بسيج دانشجويى دانشگاه هاى استان به وزير كشور پيرامون قانون منع به كارگيرى بازنشستگان و معرفى استاندار جديد را در ادامه می خوانید:

 

بسمه تعالی

جوانان ما در همه‌ی میدان‌ها سرمایه‌ی امید کشورند؛ جوانان خیلی باارزشند. در صنایع برتر، جوان‌ها هستند که مشغول فعالیتند؛ در مسائل فرهنگ و هنر، جوان‌ها هستند که مشغول فعالیتند؛ در نظامی‌گری و فرماندهی، جوان‌ها هستند که نقش‌آفرینی می‌کنند؛ در مدیریت هم هر جا جوان‌ها باشند، مدیریت، مدیریت بانشاط‌تری خواهد بود و توصیه‌ی ما این است که در مدیریت‌های مختلف، جوان‌ها بیشتر به کار گرفته بشوند و بیشتر مورداستفاده قرار بگیرند. امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) 1/1/1397

 

جناب آقای عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر محترم کشور

سلام‌علیکم؛

 

با توجه به تصویب قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در مناصب دولتی و بازنشسته بودن استاندار فعلی استان خراسان جنوبی و لزوم انتصاب استاندار جدید در وقت قانونی، بر خود تکلیف دانستیم تا به عنوان تشکل‌های دانشجویی و انقلابی استان خراسان جنوبی پیرامون مشکلات استان و مطالبات مردم این استان و به تبع آن انتخاب استاندار آینده نکاتی را خدمتتان عرض نماییم:

 

یکی از مهم‌ترین مشکلات این استان که قطعاً حضرت‌عالی در جریان آن هستید، مسئله‌ی کمبود منابع آبی در این استان است. متأسفانه با وجود استاندارهای متعددی که در این سال‌ها تغییریافته‌اند گامی مهم و جدی برای حل این مهم در کوتاه‌مدت، میان‌مدت و درازمدت برداشته نشده و مسئله‌ی انتقال آب دریای عمان نیز خود در میان فرهیختگان جامعه‌ی دانشگاهی استان کماکان مورد بحث و جدل بوده و عده‌ای بر این اعتقادند که اساساً روی راهکارهای دیگری که هم کم‌هزینه‌تر و هم زودبازده هستند، سرمایه‌گذاری نشده است. انتقال آب نیز کماکان در بسیاری از روستاهای محروم این استان با تانکر صورت می‌گیرد؛ حال‌آنکه بیرجند، مرکز این استان، نخستین شهری بود که در کشور لوله‌کشی آب در آن صورت گرفت.

 

دسترسی به راه‌های ارتباطی اعم از راه‌آهن و هوایی،یکی دیگر از مشکلاتی است که این استان با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند. خوشبختانه پیگیری‌های جدی از سوی استاندار فعلی برای بحث راه‌آهن صورت گرفته است که امید است هرچه زودتر با تخصیص اعتبارات کافی از سوی دولت، اینپروژه به مراحل اجرایی خود برسد و مشکلات مربوط به پروازهای این استان نیز به‌زودی حل گردد.

 

اما فارغ از این مشکلات، استان خراسان جنوبی ظرفیت‌های بسیاری چه در بحث جذب گردشگر و چه در صنایع‌دستی و محصولات بومی و معادن دارد اما متأسفانه سرمایه‌گذاری جدی در بحث صنعت توریسم و همچنین صنایع تبدیلی کشاورزی در این استان صورت نگرفته است. در زمینه‌ی معادن نیز همان‌طور که مستحضرید این استان دارای ظرفیت بالایی در بخش معادن می‌باشد به‌طوری‌که دارای تنها ذخایر منیزیت ایران، بزرگ‌ترین ذخیره و تنها معدن آزبست ایران و... بوده اما متأسفانه برای اشتغال جوانان در این معادن اقدام مناسبی صورت نگرفته است.

 

از ابتدای به روی کار آمدن دولت یازدهم تاکنون که قریب به ۵ سال می‌گذرد، این استان مدیریت سه استاندار را تجربه کرده است و با توجه به این قانون به‌زودی مدیریت چهارمین استاندار را نیز شاهد خواهد بود؛ تعویض مداوم استانداران موجب شده است تا استانداران نتوانند مدیریت کلان مد نظر خود را در طی چشم‌انداز چندین ساله پیاده کنند و درست هنگامی‌که به شرایط استان آگاه می‌شوند، تغییر می‌یابند.

 

در چنین شرایطی استان خراسان جنوبی برای رسیدن به جایگاه مطلوب و در شأن مردم شریف این استان نیازمند حرکتی پرشتاب و جهشی است و یکی از ابزارهای لازم برای تحقق این امر حضور مدیری فعال، توانمند، دلسوز، به دور از حاشیه و آشنا به ظرفیت‌ها و کمبودهای منطقه در رأس مدیریت عالی استان است که فارغ از جناح‌بندی‌های سیاسی و امتیازدهی‌ها، فعالیت انقلابی و مدیریت جهادی را سرلوحه قرار دهد و صادقانه و مجدانه به مردم شریف و صبور این استان خدمت نماید.

 

قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در شرایطی که کشور با جنگ اقتصادی روبرو است، لزوم وجود مدیرانی که با درک این شرایط بی‌وقفه و باانگیزه فعالیت کنند، بیش‌ازپیش احساس می‌شود؛ لذا از جنابعالی انتظار داریم تا استانداری انتخاب نمایید که فارغ از باندبازی و جناح‌بندی‌های سیاسی، با تخصص و تعهد و سابقه‌ی عملکرد مدیریتی موفق و ترجیحاً بومی، خالصانه برای رشد و شکوفایی این استان که نتیجه‌ی آن رضایت مردم است گام بردارد.

و من الله توفیق

 

حضور استانداری فعال و توانمند توسعه خراسان جنوبی را محقق می سازد

امضا کنندگان نامه:

 

شایان ولی پور مطلق؛ دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان خراسان جنوبی

    محمد مودی؛ دبیر قرارگاه شهید مصطفی احمدی روشن استان خراسان حنوبی

    دانیال مدبر عزیزی؛ مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه بیرجند

    مصطفی رحیمی؛ مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی بیرجند

    قائد یوسفی؛ مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

    ابوالفضل سازنده؛ مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند

    سید حمید هاشم آبادی؛ مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور واحد بیرجند

    حسن یاوری؛ مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر بیرجند

    فائزه قدیری؛ مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان پردیس امام سجاد (ع) بیرجند

    علیرضا هیهات؛ مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه غیرانتفاعی هرمزان بیرجند

    علیرضا علیزاده؛ مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای ابن احسام

    شهاب منفرد؛ مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه بزرگمهر قاینات

    سجاد فروزان نژاد؛ مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائن

    علی قنبری؛ مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نهبندان

    صادق سراب؛ مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فردوس

    صادق نخعی زاده؛ مسئول بسیج دانشجوی دانشگاه پیام نور واحد خوسف

حضور استانداری فعال و توانمند توسعه خراسان جنوبی را محقق می سازد

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها