همایش تجلیل از یاوران، خادمان و فعالان حوزه وقف چهارمحال و بختیاری در مجتمع لاله شهرکرد با حضور مسئولان استانی برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۷۷۲۲۷
|
۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت‌الاسلام حسن امیری در همایش یاوران وقف با بیان اینکه مجموعه اوقاف خادم بقاع متبرکه است، اظهار داشت: برای بررسی مشکلات و بازسازی آستان بقاع متبرکه کمیته بررسی مشکلات بقاع متبرکه تشکیل شده است و برای توسعه زیرساخت‌های بقاع متبرکه نیاز به تشکیل بسیج همگانی است چرا که اوقاف به تنهایی نمی‌تواند کار کند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه بازسازی برخی از بقاع متبرکه به دلیل بدهی نیمه تمام مانده یا تعطیل شده بود، بیان کرد: مبلغ ۱۰ میلیارد ریال به بقاع بدهکار و مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان به بقاع فاقد درآمد برای تکمیل پروژه‌ها تخصیص داده شد.

امیری با بیان اینکه هدف اداره اوقاف تبدیل شدن بقاع متبرکه به قطب فرهنگی است، خاطر نشان کرد: راه‌اندازی مراکز فرهنگی و قرآنی، تشکیل کلاس‌های آموزشی قرآن و سبک زندگی اسلامی در بقاع متبرکه از راه‌های تبدیل شدن بقاع متبرکه به قطب فرهنگی است.

وی گفت: ایجاد زیرساخت برای جذب توریسم مذهبی و ایجاد زیرساخت‌های لازم در بقاع مناطق محروم، سند دار کردن بقاع متبرکه و ایجاد وقف جدید با درآمد پایدار از دیگر راه‌های تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: تعداد ۱۷۱۵ موقوفه، تعداد ۱۴۲۸ رقبه منفعتی،۱۸۲۰ رقبه انتفاعی، ۳۲۵۸ رقبه متصرفه، ۱۵۸ رقبه غیر متصرفه و ۱۹۰۰ رقبه فاقد سند در استان وجود دارد.

امیری با بیان اینکه در زمینه مالی موقوفات شفاف سازی وجود دارد، گفت: ما در زمینه‌های اشتغال، دارو و درمان، علم و فناوری و ازدواج نیازمند وقف جدید در استان هستیم.

ارسال نظرات