جلسه هم اندیشی استادان بسیجی با عنوان دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی در دانشکده فنی مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر قاسم جعفری برگزار گردید.
کد خبر: ۹۰۷۷۲۱۲
|
۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸
به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، در این جلسه دکتر قاسم جعفری استاد دانشگاه در جمع اساتید بسیجی گفت: هدف از برگزاری این جلسه جهت ذکر نعمت است (اذکروا نعمت الله) و و ذکر نعمت است که منجر به شکر نعمت می شود.
 

امروز ملت و قومی پیروزاست که در جنگ اراده‌ها پیروز شود

 

وی گفت: با نسلی روبرو هستیم که ادبیاتشان با ما متفاوت است اما چون روحیه پرسشگری قوی دارند و به راحتی قانع نمی شود ولی در حالی که با جدیت می‌توان گفت این نسل از  نسل دهه ۶۰ و ۷۰ متدین تر نباشد، کمتر نیست.

این استاد دانشگاه  گفت: دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی خیلی وسیع است و شامل دستاوردهای سیاسی، اقتصادی، بین المللی است اما همین گویا شدن زبان‌ها و  لکنت زبان نداشتن و بیان انتقادها با صراحت از مهم‌ترین دستاوردهاست.

وی افزود: اصلی ترین وظیفه اساتید در چنین شرایطی تبیین و روشنگری این دانشجویان است.

این استاد دانشگاه در مورد توفیقات چهل سال  انقلاب اسلامی می گوید: مهم‌ترین توفیقات عمده  و اساسی انقلاب ما همین خودباوری و جهش‌های بی‌سابقه علمی، تبدیل پیشرفت علمی و تولید علم نافع به گفتمان غالب  و مطالبات عمومی کشور بوده است.

دکتر جعفری در ادامه گفت: کشور ما در زمینه تولید علم در جهان بدون لحاظ مدارک علمی نمایه شده در داخل ، در مرتبه ۱۵ است و این آمار متفاوت است با آنچه در رنکینگی که در کانادا و سوئیس اتفاق می‌افتد چون تمام مجلات آنها که در نمایه آمده است تماما دیده شده ولی هنوز مجلات علمی ما در داخل در این آمارها گنجانده نشده است. اگر در این آمارها گنجانده می‌شد رتبه ما بهتر می‌شد.

قاسم جعفری  یکی از موارد رشد علمی را داشتن پشتوانه مالی و بودجه کافی می داند اما اذعان می‌کند که در کشور ما این مساله یک معجزه است که با کمترین سرمایه مالی بیشترین راندمان مالی را در کشور داریم چون سرمایه اصلی ایران نیروی انسانی  و ذهن خلاق و ابتکاری است در حالی که  در کشور آمریکا سرمایه و پشتوانه مالی را دارند ولی نیروی انسانی ندارند لذا این کشوراز شرکت‌های مزدوری مثل بلک واتر بهره می‌گیرند که به خاطر پول می جنگند.

در پایان این استاد دانشگاه  گفت: امروز ملت و قومی پیروزاست که در جنگ اراده‌ها پیروز شود و ایران ثابت کرده است که در این جنگ ثابت قدم عمل کرده است. و تنها راه موفقیت ما تکیه بر دستاوردهای علمی است بخصوص سرآمدشدن در زمینه مهندسی.

 اگر کشوری در زمینه پزشکی و دارو و درمان سرآمد بشود معنایش این است که با معلول مبارزه می‌کند یعنی ابتدا اجازه دادیم که به مصیبتی گرفتار بشویم بعد به دنبال معالجه باشیم اما در مهندسی ساخت و ساز زیربناهاست و این خیلی مهم است که رتبه چهارم مهندسی در دنیا بشویم. اگر در کشوری سازندگانش پولدار باشند ارزش دارد نه اینکه  گفته شود پولدارترین و بهترین افراد جامعه ما پزشکان ما هستند، البته این به معنای کم اهمیتی رشته‌های پزشکی نیست.

منبع: روابط عمومی بسیج اساتید استان خراسان شمالی

ارسال نظرات