خبرهای داغ:
در نشست تخصصی نقش وقف در توسعه علم و فناوری مطرح شد؛

امضا تفاهمنامه مشترک بین اداره کل اوقاف استان و مرکز نخبگان شهید فهمیده

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان از تشکیل دبیرخانه و کارگروه های ویژه وقف علم و فناوری خبر داد و افزود: باید سعی کنیم اوقاف جدید را به سمت فناوری سوق دهیم که در این مسیر اشتغال زایی نیز صورت خواهد پذیرفت.
کد خبر: ۹۰۷۷۱۷۲
|
۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۷
کارگروه های ویژه وقف علم و فناوری تشکیل می شود/ امضا تفاهمنامه مشترک بین اداره کل اوقاف استان و مرکز نخبگان شهید فهمیده 
 

به گزارش سرویس خبری بسیج علمی خبرگزاری بسیج، از استان آذربایجان شرقی، نشست تخصصی نقش وقف در توسعه علم و فناوری و حمایت از نخبگان، در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار شد.

 

حجت الاسلام علی مصائبی در این نشست با اشاره به این که پیشرفت علم روز باید با کمک موقوفات صورت پذیرد، اظهار داشت: برای این کار نیاز به پژوهش از جنبه های علمی است که باید همراه فرهنگ سازی مناسب، صورت پذیرد.

وی با تاکید بر این که اگر موقوفات و نیات را نتوانیم به روز رسانی کنیم، نخواهیم توانست صدای خود را به جهانیان برسانیم، افزود: اداره کل اوقاف به عنوان دبیرخانه علم و فناوری به کار خود ادامه می دهد و که البته باید در نظر داشت که پروسه زمان بری خواهد بود.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان با بیان این که در وقف های آینده واقفین راهنمایی صورت بگیرد: باید بر وقف های پیشین نیز بپردازیم و به دنبال چگونگی بهره برداری بیشتر از آن ها باشیم تا بهترین وقف ها را داشته باشیم.

وی با اشاره به این که در پزشکی، یکی از بهترین وقف ها، خرید تجهیزات بیمارستانی و پزشکی به روز می باشد، ادامه داد: در بخش کشاورزی نیز می توان با وقف تجهیزات به روز کشاورزی، از مصرف آب در کشاورزی صرفه جویی کرد.


مصائبی به نقش تاثیرگذار نمایندگان مجلس در رفع بروکراسی ها و جذب حمایت های مالی از افراد سرشناس اشاره کرد و گفت: ما در تبریز خیر داریم، اما متاسفانه ارتباط نزدیکی با این افراد نیست و نمایندگان مجلس می توانند با جذب و جمع آوری خیرین کمک شایانی به پیشبرد وقف علم و فناوری انجام دهند.


وی با بیان این که موقوفات کشور در هیچ جای دنیا نیست، گفت: برای جذب موقوفات علم و فناوری، از نظر جغرافیایی و فکری باید دقت نظر داشته باشیم تا وقف ها به نحو احسن صورت پذیرد

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به این که فرهنگ سازی وقف باید بر اساس مکتب و مذهب ما انجام گیرد، افزود: دومین و بهترین بانک ترکیه، بانک وقف است

وی از تشکیل دبیرخانه و کارگروه های ویژه وقف علم و فناوری خبر داد و افزود: باید سعی کنیم اوقاف جدید را به سمت علم و فناوری سوق دهیم که در این مسیر اشتغال زایی نیز صورت خواهد پذیرفت.

لازم به ذکر است، تفاهمنامه ای مشترک بین اداره کل اوقاف و امورخیریه استان آذربایجان شرقی و مرکز نخبگان  و همکاری های علمی شهید فهمیده منطقه شمالغرب و غرب کشور امضا شد.

این تفاهمنامه به منظور ایجاد تعامل با مراکز علمی جهت مطالعه و پژوهش در خصوص روش های نوین وقف و بالا بردن بهره وری آنها تبادل شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار