نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری وقف را ترویج روحیه نوع‌دوستی و همیاری در جامعه دانست و گفت: واقف با وقف خود آسایش و آرامش را به جامعه تزریق می کند.
کد خبر: ۹۰۷۷۱۶۶
|
۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳

آیت‌الله محمود محمدی عراقی، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری، ۲۲ آبان در همایش استانی یاوران وقف که در کرج برگزار شد، اظهار کرد: واقفان و یاوران وقف نعمت‌هایی هستند که در راستای خدمت به مردم و رفع مشکلات قدم برمی‌دارند و آسایش و آرامش را به جامعه تزیق می‌کنند.

وقف، ترویج روحیه نوع‌دوستی در جامعه است
وی افزود: با توجه به وضعیت اقتصادی جامعه، ریشه‌کنی فقر مسئولیت سنگینی را برعهده مسئولان گذاشته است که واقفان و یاوران وقف با آمدن به این میدان، به میزان قابل توجهی توانسته‌اند یاری‌کننده مسئولان باشند.


این مسئول در ادامه بر ضرورت ترویج فرهنگ وقف در جامعه تاکید کرد و گفت: ترویج این سنت الهی، نیازبه مشارکت همه اقشار جامعه دارد، مردم نباید همیاری و نوع‌دوستی را فراموش کنند و به صورت عملی و قلبی در جهت گسترش این سنت پسندیده اقدام کنند.


محمدی عراقی با اشاره به ظرفیت های گوناگون وقف، ابرازکرد: ظرفیت وقف به عنوان سنت بزرگ دینی، الهی و مردمی بسیار زیاد است، بعد عبادی وقف با قصد تقرب و نزدیکی به خدا صورت می‌گیرد، بعد اخلاقی آن نوع دوستی را در جامعه رواج می‌دهد و بعد اقتصادی وقف به حل مضلات جامعه کمک می‌کند.


نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری در پایان خطاب به یاوران وقف حاضر در همایش گفت: آثار وقف و نتایج مثبت این کار پسندیده در کتب و روایت مختلف بیان شده است لذا نیکوکاران و یاوران وحی باید از طریق مطالعه آگاهی خود را برای اطلاع‌رسانی به شهروندان در این حوزه افزایش دهند تا شاهد افزایش مشارکت مردمی در حوزه وقف باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها