خبرهای داغ:
شعبان نژاد گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، بحث چهل سالگی انقلاب پیوند به سیصد سالگی و دوام بیش از پیش آن تا زمان ظهور امام زمان بوده و مهر تائیدی بر ناکارآمدی دشمنان داخلی و خارجی می باشد و تائید مقام معظم رهبری نشان از اهمیت جایگاه کنگره شهدا در عصر حاضر است
کد خبر: ۹۰۷۷۱۱۵
|
۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷

دکتر شعبانژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین،ضمن اشاره به اهداف برگزاری کنگره ۳ هزار شهید استان قزوین بیان کرد: کنگره ملی شهدای استان، یکی از اتفاقات خوب فرهنگی و یک پویش نرم افزاری است که بعد از انقلاب در استان قزوین اتفاق می افتد و بیانگر ارزش های هشت سال دفاع مقدس در جنگ تحمیلی می باشد.

وی گفت: هدف از برگزاری این کنگره ارائه سبک و سیره شهدا به دانشجویان و آشنایی فضای دانشگاه با این برنامه ها میباشد که می تواند اثر گزاری طولانی مدت در اذهان داشته باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان اظهار کرد: برای نسلی که در زمان دفاع مقدس حضور نداشتند وجود این برنامه ها می تواند پشتیبانی خوبی برای نظام بوده و تاثیر مهمی بر زندگی جوانان داشته باشد.

شعبان نژاد با اشاره به برنامه های این دانشگاه در راستای کنگره ملی ۳ هزار شهید استان قزوین عنوان کرد: هرسال یک یادواره شهدای گرانقدر به مناسبت های مختلف در ایام محرم و صفر تحت عنواوین یادواره شهدای علم و فناوری، دانشجویی و مدافع حرم برگزار می شود تا از طریق این برنامه ها به دانشجویان یادآوری کنیم که امنیت و آرامش امروز به دلیل جانفشانی شهدا و ایثارگران بوده است.

وی اضافه کرد: این یادواره ها با حضور خانواده های شهدا برگزار می شود تا با بیان سبک زندگی و اهداف شهدا، فضای فکری مناسبی به دانشجویان ارائه دهند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان افزود: همچنین نصب المان شهدا که نمادی از معماری اسلامی و بیانگر ارزش های انقلاب است یکی دیگر از فعالیت های ما بوده که همزمان با برگزاری همایش دنیا یک دقیقه بدون جنایت آمریکا، انجام شد که این امر آماده سازی فکری برای دانشجویان در راستای کنگره بود.

شعبان نژاد ضمن اشاره به تاثیر چنین برنامه هایی بر فضای دانشجویی استان افزود: این گونه برنامه ها انتقال سبک زندگی به
نسل جوان است چنانچه اگر واقیعت های زندگی شهدا به نسل جوان انتقال داده شود بهتر درک خواهند کرد که یک نوجوان 14ساله به دلیل کدام آرمان هایی برای دفاع از مرزهای میهن جان خود را فدا کرد و اگر هدف این نسل خدمت رسانی به همنوع باشد برای اعتلای کشور تلاش کرده و می توانند ادامه دهنده راه شهدا باشند.

وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری در خصوص کنگره ملی سه هزار شهید استان قزوین گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، بحث چهل سالگی انقلاب پیوند به سیصد سالگی و دوام بیش از پیش آن تا زمان ظهور امام زمان بوده و مهر تائیدی بر ناکارآمدی دشمنان داخلی و خارجی می باشد و تائید مقام معظم رهبری نشان از اهمیت جایگاه کنگره شهدا در عصر حاضر است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها