مسئول اوقاف و امور خیریه شهرستان ایرانشهر گفت:
مسئول اوقاف و امور خیریه شهرستان ایرانشهر گفت: بیشترین وقف ها در ایرانشهر در زمینه ساخت مساجد است.
کد خبر: ۹۰۷۷۰۴۶
|
۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۱
جواد ملاشاهی، مسئول اوقاف و امور خیریه شهرستان ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار بسیج با بیان اینکه وقف یک عمل خداپسندانه است که مربوط به سازمان اوقاف نیست، گفت: در یک ماه گذشته ۱۲ مورد وقف در شهرستان ایرانشهر به ثبت رسیده که در واقع بزرگترین وقف در استان سیستان و بلوچستان و در شهرستان ایرانشهر بوده است.

وی ادامه داد: بزرگترین وقف نامه که یک زمین دو هزارمتری و ۲۸ نفر نخل خرما است توسط یک واقف از روستا‌های شهرستان دلگان به ثبت رسید.

مسئول اوقاف وامور خیریه شهرستان ایرانشهر با وجود این که بیشترین وقف‌ها در ایرانشهر در زمینه ساخت مساجد است، افزود: از نیاز‌های وقف در این شهرستان در بحث درمان و هزینه‌های درمان می‌باشد که دراین زمینه نیاز به مکانی برای اسکان بیماران و همراهان بیمار است، همچنین بیمارستان برای کودکان بی سرپرست یا بد سرپرست، وقف برای دانش آموزان بی بضاعت و فقرا و نیازمندان از دیگر موارد مورد نیاز است.

ملاشاهی در پایان با اشاره به اینکه باید بتوانیم موقوفات را به سمت مشارکت‌های مردمی پیش ببریم بیان کرد: برای فرهنگ سازی این مهم باید صداو سیما، رسانه ها، روحانیون تشیع و تسنن، مبلغین و اساتید دانشگاه کمک کنند تا نیاز‌های شهرستان را به مردم معرفی کنند تا مردم به سمت این نیاز‌ها در جامعه هدایت شوند.

ارسال نظرات