معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور:
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان بر ضرورت استقرار فرهنگ مهارت آموزی بجای مدرک گرایی در جامعه تاکید کرد.
کد خبر: ۹۰۷۷۰۴۴
|
۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۵

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سیستان و بلوچستان؛ نادر فخری، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در دیدار با آیت الله سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان بر ضرورت فراگیر کردن فرهنگ مهارت آموزی تاکید کرد.

وی در این دیدار مهمترین نیاز استان برای توسعه را تربیت افراد مهارت آموخته عنوان کرد و گفت: آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای تاثیر بسزایی در رونق اشتغال و حرکت چرخ‌های تولید در استان داشته است.

نادر فخری، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور نیز در این دیدار تصریح کرد: اشاعه فرهنگ مهارت آموزی در کشور نیازمند حرکت جهادی همچون اوایل انقلاب است چرا که ارتقاء کارایی و بهره وری نیروی کار رونق اقتصادی و تولید را در پی خواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: از طریق ایجاد اعتماد به نفس در مهارت آموختگان خواهیم توانست زمینه‌های کارآفرینی را در کشور ایجاد نماییم تا منجر به تولید و ارزش افزوده شود.

فخری اظهار داشت: در حال حاضر در کشور شاهد استقبال افراد از مقوله مهارت آموزی هستیم و ارتقاء نرخ مهارت آموزی از ۳۸ درصد در سال گذشته به ۴۲ درصد در سال جاری گویای این مهم است و نوید بخش رونق تولید در کشور خواهد بود.

فخری با اشاره به تمرکز اصلی آموزش‌های مهارتی بر مقوله خود اشتغالی اذعان داشت: تمرکز اصلی آموزش‌های مهارتی بر خود اشتغالی و توانمند سازی زنان بی سرپرست و بد سرپرست در حاشیه شهر‌ها و سکونت گاه‌های غیر رسمی است چرا که با توان افزایی مهارتی برای این افراد درآمد زایی ایجاد می شود.

وی در ادامه از بهبود اعتبارات خبر داد و گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از سال ۹۱ مشکل اعتبارات داشته، اما با رایزنی‌های صورت گرفته توسط دکتر پاکسرشت این مشکلات رفع شده و در حال حاضر در حوزه اعتبارات مشکلی نداریم.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای کشور در این دیدار ضمن تقدیر و تشکر از خدمات ارائه شده توسط مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای استان در حاشیه شهر بیان داشت: مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای استان سیستان و بلوچستان علی رغم مشکلات فراوان در خصوص آموزش‌های مهارتی در حاشیه شهر بسیار قوی عملکرده و جا دارد از زحمات همکاران در این حوزه کمال تشکر را بجا آوریم.

گفتنی است در این دیدار آقایان جلالی رئیس مرکز تربیت مربی کرج و اردشیری مسئول رسیدگی به شکایات و ارزیابی عملکرد سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و نیز جمعی از همکاران اداره کل آقای فخری را همراهی کردند.
ارسال نظرات