مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خراسان رضوی هشدار داد:
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خراسان رضوی نسبت به تهدید اندیشه‌های دانش‌آموزان توسط شبکه‌های ماهواره‌ای و دنیای مجازی هشدار داد.
کد خبر: ۹۰۷۶۹۷۲
|
۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ علیرضا قامتی در رزمایش استانی پدافند غیرعامل که در دبیرستان شهید مفتح برگزار شد؛ ضمن گرامیداشت یاد شهدا و قدردانی از مجموعه آموزش و پرورش و سایر مدعوین به جهت تلاش‌های صورت گرفته در اجرای رزمایش، خطاب به دانش ­آموزان افزود: تلاش برای حفظ و صیانت از دارایی­های شخصی و نعمات الهی را می­‌توان بعنوان یک مفهوم ساده از پدافند غیرعامل برشمرد.
 
وی گفت: امروزه بزرگترین تهدیدی که متوجه کشور عزیزمان می­باشد تلاش برای نفوذ در اندیشه­ های شما جوانان بواسطه­ ی فضا‌های مجازی و همچنین تهدیدات سایبری است، لذا بایستی تلاش داشته باشیم با بهره­مندی از دانش بومی فضایی را ایجاد کنیم تا در این حوزه (فضای مجازی و سایبر) خود کفا شده و تولیدات بومی داشته باشیم. در همین راستا مقام معظم رهبری چندین نکته مهم را طی چند سال گذشته بیان داشته­­اند (دشمن شناسی، بصیرت افزایی، چگونگی نفوذ) که رعایت این نکات مصادف است با دستیابی به پدافند غیرعامل.
 
 قامتی با اشاره به اهمیت هماهنگی در اجرای مانور، عنوان کرد که تلاش شود تا اجرای مانور بصورت آموزشی باشد تا نهایتا منجر شود به ارتقای آمادگی و توانمندی دستگاه­های مختلف تا در زمان حادثه به بهترین نحو ممکن انجام وظیفه نمایند.

در بخش دیگری از این مراسم همچنین مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی با طرح سخنانی پیرامون دفاع عامل و غیرعامل، بر اهمیت روز افزون دفاع غیرعامل یا بعبارتی دیگر پدافند غیرعامل در دنیای امروزه تاکید کرد.
 
وی گفت: در واقع در شرایط فعلی که در زمان صلح قرار داریم بایستی در تمامی امور با مشارکت اجتماعی به درجه­ای از بازدارندگی و مصونیت دست یابیم که بیگانگان به هیچ عنوان بدنبال حمله نظامی و تهدید کشور عزیزمان برنیایند و دست­یابی به این مهم خود مستلزم حفظ وحدت و یکپارچگی در تمامی اقشار جامعه است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها