خبرهای داغ:
ثبت نام آموزش غیرحضوری طلاب حوزه های علمیه برای آزمون بهمن ماه سال جاری آغاز شده است.
کد خبر: ۹۰۷۶۸۶۳
|
۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵

به گزارش  سرویس  طلاب  و روحانیون خبرگزاری بسیج، ثبت نام آموزش غیرحضوری طلاب حوزه علمیه برای  آزمون بهمن ماه سال  جاری آغاز شده است.

بر اساس این گزارش: شرایط ثبت نام در  آموزش غیرحضوری(بهمن ۱۳۵۷) به این شرح است:

تکمیل سطح یک (قبولی در دروس کتبی و شفاهی پایه های 1 تا 6) با معدل حداقل 14 در پایه6 به صورت رسمی در مدارس تحت برنامه مرکز مدیریت حوزه های علمیه و عدم استفاده از مصوبه 1088 (ماده 10 و 18)، اشتغال تمام وقت در یکی از نهاد ها یا ارگان های انقلاب اسلامی (متناسب با شئون روحانیت)، نداشتن منع آموزشی و صیانتی ، پرداخت مبلغ 700000 ریال به شماره کارت 1379-2573-8111-6273 بنام شورای عالی حوزه علمیه قم و بارگذاری  فیش واریزی به همراه نامه اشتغال که در صورت واریز وجه توسط طلبه امکان عودت وجود ندارد و ثبت نام برای متقاضیان امتحان ارتقاء معدل الزامی می باشد.

برپایه این گزارش: انتخاب واحد برای دروس ارتقاء معدل باید توسط استان به صورت مدیریتی صورت پذیرد و صرف ثبت درخواست غیرحضوری به معنای نهایی شدن ثبت نام در دوره غیرحضوری نبوده و لازم است کل مراحل تا نهایی شدن ثبت نام و انتقال از طریق سامانه کامل گردد؛ طلابی که فقط ثبت نام کرده باشند و به هر دلیلی انتخاب واحد نکرده باشند، وضعیت آن ها حذف می گردد.

خاطر نشان می شود: در ثبت نام غیرحضوری اعم از انتقال از حضوری به غیرحضوری یا تمدید دوره غیر حضوری (انتقال از غیرحضوری به غیرحضوری) رعایت شرایط مذکور الزامی می باشد.

*انتخاب درس

  لازم به ذکر است: انتخاب واحد از تاریخ 25/08/1397 لغایت 15/10/1397 فعال خواهد بود و زمانبندی حذف و اضافه انتخاب واحد از تاریخ 20/10/1397 لغایت 30/10/1397 فعال خواهد بود؛ طلبه مجاز به انتخاب واحد حداکثر 360 ساعت درس و حداقل 240 ساعت درس می باشد.

*آزمون

 زمان برگزاری امتحان از  27/11/1397 تا 01/12/1397 به مدت 5 روز و مطابق برنامه امتحانی خواهد بود و شرکت در امتحان منوط به ثبت نام در دوره غیرحضوری، انتخاب درس مطابق آیین نامه و نیز نهایی شدن انتخاب درس توسط مدیریت محترم استان می باشد.
 طلبه فقط مجاز به شرکت در امتحان دروسی است که طبق ضوابط برای ایشان انتخاب و تایید شده باشد، لذا در صورت شرکت در امتحان بدون انتخاب درس، اقدامی نسبت به تصحیح اوراق امتحانی و ثبت نمره ایشان صورت نمی گیرد.
 شرکت در امتحانات طبق دروس انتخابی برای طلبه الزامیست و در صورت غیبت غیرموجه یا انصراف از جلسه امتحان، نمره صفر ثبت می شود و طلاب می توانند با مجوز مدیریت مبداء و مقصد با در دست داشتن کارت ورود به جلسه ، در محل دیگری در امتحان شرکت نمایند.

*ورود نمرات

  حداقل نمره قبولی در تمامی دروس 12 می باشد و امکان استفاده از تک ماده  وجود دارد و طلاب متقاضی تک ماده باید درخواست کتبی خود را از طریق مرکز مدیریت استان به ستاد ارسال نمایند و نمرات پس از تایید نهایی توسط استان و یا مدرسه وارد ارزیابی تحصیلی می شود.

*ملاحظات

گفتنی است: تغییر دوره از حضوری به غیرحضوری و بالعکس در هر سال تحصیلی، فقط یک مرتبه امکان پذیر می باشد و اطلاع رسانی لازم به طلاب و مدارس علمیه مجری آموزش غیرحضوری توسط استان ضروری است.

ارسال نظرات