خبرهای داغ:
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی:

آزاد راه بیرجند ـ قاین ردیف بودجه گرفت

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: 120 میلیارد تومان برای ورود بخش خصوصی و تسریع در کار آزاد راه بیرجند - قاین در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۹۰۷۶۸۵۶
|
۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدباقر عبادی در نشست خبری در پاسخ به سئوالی در زمینه انتقال پایگاه هوایی خور به بیرجند، گفت: در خصوص انتقال برخی جنگنده ها به فرودگاه بیرجند به عنوان نماینده مردم حدود دو سال گذشته به صورت مکتوب نظرات کارشناسان استانی را به شورای عالی امنیت ملی ابلاغ کرده ایم و تصمیم نهایی با این شورا است.

 

وی اضافه کرد: مردم از دیدن جنگنده ها احساس ترس و نگرانی ندارند و احساس امنیت می کنند.

 

حجت الاسلام عبادی عنوان داشت: متاسفانه اخیرا پروازهای بیرجند کاهش پیدا کرده است، یکی از دلایل آن نیز مشکلات هواپیمایی ایران ایر در تامین قطعات هواپیماها در شرایط تحریم بوده است.

 

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون ایران ایر به عنوان پرواز اصلی و ‌مادر استان شناخته می شود و برای رفع مشکل بایستی پرواز پایه استان ایرلاین دیگری باشد و ما به عنوان نماینده مردم هیچ وقت نسبت به پروازهای استان حساسیت ها را از دست نخواهیم داد.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی افزود: در خصوص پروازهای اخیر که توسط ایران ایر لغو گردید تماس ها و‌ پیگیری هایی با مدیرعامل ایران ایر و همچنین رییس سازمان هواپیمایی کشوری داشته ام و امروز نیز طی مکاتبه ای اعلام کردند که این مشکلا را حل خواهند کرد.

 

وی ادامه داد: در همین راستا نیز طی مکاتبه ای از مدیرعامل هواپیمایی ایران ایر خواسته ایم گزارشی از لغو‌ پروازهای این هواپیمایی در سایر استان های کشور از ابتدای سال جاری تاکنون برای ما ارسال نمایند.

 

عبادی یادآور شد: تا سال گذشته که تحریم ها تا این حد پیش نرفته بود پروازهای استان نسبت به سه سال قبل تر به حدود دو برابر افزایش پیدا کرد.

 

وی بیان داشت:  پرواز های چارتری توسط بخش خصوصی انجام می شود لذا اگر بخش خصوصی به ما مراجعه کند ما برای رونق پروازهای استان درخواست های آنان را پیگیری خواهیم کرد.

 

حجت الاسلام عبادی با اشاره به تعیین استاندار در خراسان جنوبی نیز گفت: انتخاب استاندار با دولت است و تاکید دولت به وزارت کشور این است که استاندار بومی نباشد. این موضوع نه تنها برای استان ما بلکه برای همه استان های کشور است.

 

وی تصریح کرد: در خصوص بومی بودن با وزارت کشور صحبت کرده و گفتم که مردم ما متقاضی استاندار بومی هستند و در جواب گفته شد ما در هیچ جای کشور استاندار بومی نداریم چون به دلایلی استاندار بومی مشکلات و حساسیت هایی مثل حساسیت های شهرستانی ایجاد می کند و به همین دلیل نظر وزارت کشور این است که هیچ استانداری بومی نباشد.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: استاندار توسط وزیر کشور و همراهی دولت انتخاب می شود و دولت ها اگر بخواهند با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این خصوص هماهنگی انجام دهند 2 گزینه پیشنهاد کرده و می گویند یک گزینه را انتخاب کنید و نماینده مجلس هیچ وقت استاندار پیشنهاد نمی دهد مگر دولت نظر بخواهد.

 

وی افزود:  استقلال قوا طبق قانون اساسی اجازه دخالت یک قوه در حدود اختیارات دیگر قوه را نمی دهد و به همین دلیل در خصوص استاندار کنونی نیز چند گزینه از طرف وزارت کشور به مجمع نمایندگان استان پیشنهاد شد و در نهایت ما با توجه به سوابق افراد پیشنهادی به گزینه آقای مروج الشریعه رسیدیم.

 

عبادی ادامه داد: انتصاب استاندار تنها در حیطه اختیارات دولت است و خود دولت هم باید پاسخگوی عملکرد او باشد.

 

وی متذکر شد: معیار ما همواره این است که استاندار توانمند، امین و قوی باشد و به دنبال بازی سیاسی نبوده و فقط نگاه برنامه ریزی داشته باشد.

 

آزاد راه بیرجند ـ قاین ردیف بودجه گرفت

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: 120 میلیارد تومان برای ورود بخش خصوصی  و تسریع در کار آزاد راه بیرجند - قاین در نظر گرفته شده است.

 

وي ضمن ابراز نارضایتی از روند اجرایی پروژه انتقال آب به استان افزود: ما در استان 5 برابر کمبود آب سفره های زیر زمینی ، روان آب را از دست می دهیم  که برای جلوگیری از این موضوع با پیگیری های انجام شده در مجلس  400میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای کشور و درضمن آن برای اجرای 50 طرح آبخیزداری در استان و آبرسانی به روستاها تخصیص یافته است.

 

حجت الاسلام عبادی با اشاره به لزوم توجه به فرآوری محصولات استراتژیک استان گفت: در مجلس برای کلان کشور مبلغ 1 میلیارد و 500 میلیون دلار تصویب شد تا با وام 8 درصد تسهیلاتی برای فرآوری محصولات و ایجاد اشتغال پایدار برای متقاضیان پرداخت شود.

 

گلایه حجت الاسلام عبادی از بی تفاوتی مسئولین به دفتر وزارت امور خارجه بیرجند

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دفتر وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی به عنوان یک زیرساخت برای رونق گردشگری، صادرات صنایع دستی و کشاورزی و غیره ایجاد کردیم.

 

 وی خاطرنشان کرد: این دفتر مدتی فعال بود و سفرای کشورهای مختلف و گردشگران خارجی به استان آمدند اما امروز مسئولان استان به اهمیت این دفتر توجه ندارند. انتظار است که توجه ویژه ای به این مرکز صورت بگیرد.

 

عبادی متذکر شد: در گذشته گفتم که وزیر خارجه هم باید معاون اقتصادی داشته باشد و امروز خوشحالیم که این معاونت در این وزارتخانه ایجاد شده است.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار