مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی استان زنجان :
مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی استان زنجان در نشست خبری با اصحاب رسانه تعداد کتابخانه های استان زنجان را که سی برابر افزایش یافته است اعلام کرد و گفت: شعار امسال ۲۶امین هفته کتاب با شعار "حال خوش خواندن" تدوین شده است.
کد خبر: ۹۰۷۶۸۳۹
|
۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان؛ امیرعلی نیک بخش با بیان اینکه مردمی که دارای علم کافی هستند روز به روز پیشرفت می کنند،اظهار داشت: در عصر حاضر علم قابل پیشرفت است.

وی امانت  را مهم ترین آیتم کتابخانه ها عنوان نمود و تصریح کرد: از مهرماه سال گذشته تعداد اعضای کتابخانه‌ها از ۷۷ هزار نفر به ۸۰ هزار و با رشد ۴.۴ درصدی رسیده است.

مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی استان زنجان تعداد منابع کتابخانه های عمومی استان را طی این مدت با افزایش ۶.۶ درصدی به یک میلیون و ۲۷۸ هزار و  ۶۵۵نسخه اعلام کرد و افزود: به طور میانگین هر زنجانی یک جلد کتاب را خوانده است.

نیک بخش ۹۵کتابخانه را در زنجان فعال اعلام کرد و ابراز داشت: ۸ عنوان کتابخانه تا سال۹۹به بهره برداری می رسد.

 

این مقام مسئول با بیان این خبر که  تا سال ۱۴۰۰کتابخانه های سیار افزایش می یابد تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون عملیات مناسب سازی و زیبا سازی در ۲۵ باب از کتابخانه ها استان اجرا شده است که برای این منظور ۷ میلیارد ریال هزینه اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه با تصویب شورای فرهنگ عمومی استان، ۲۴ آبان به عنوان روز اهدای کتاب به کتابخانه ها در زنجان نام گذاری شده است خاطر نشان کرد: علاقه مندان می توانند جهت عضویت، به کتابخانه های عمومی سطح استان مراجعه کنند و با ارائه مدارک ثبت نام در آن ها عضو و از خدمات و امکانات کتابخانه ها بهره مند شوند.

مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی استان زنجان  با بیان اینکه ۵۳۰برنامه مراسم گرامیداشت روز کتاب راخواهیم داشت  تصریح کرد :برگزاری جلسات جمع‌خوانی در رده‌های سنی مختلف، عضویت رایگان در روز ۲۴ آبان، برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در کتابخانه های عمومی، سخنرانی در خطبه‌های پیش از نماز جمعه، برگزاری ۲۶۷ نشست  کتابخوان ویژه کتابخانه و مدارس، برنامه‌ریزی برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از جمله برنامه‌هایی است که به مناسبت هفته کتاب اجرایی می‌شود.

نیک بخش  با بیان اینکه کتابها تاریخ را به ما گزارش می دهند عنوان کرد:  باید از فرصت‌ها به صورت جدی و نه شعاری استفاده کنیم و مطالعات خود را ارتقا بدهیم.

ارسال نظرات