خبرهای داغ:
سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

سپاه باید در مقابل تهدیدهای اقتصادی و فرهنگی واکنش نشان دهد

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سپاه به عنوان حافظ انقلاب باید مقابل تهدیدهای اقتصادی و فرهنگی واکنش نشان دهد.
کد خبر: ۹۰۷۶۸۱۸
|
۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴

رمضان شریف امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی ، در پاسخ به این سوال که برخی مدام به دنبال شبهه افکنی درباره فعالیت‌های فرهنگی، عمرانی و سازندگی سپاه هستند، دلیل این موضوع را چه می‌دانید، اظهار کرد: شبهه‌هایی که در مورد سپاه مطرح می‌شود موضوع جدیدی نبوده و از بدو شکل گیری این نهاد انقلابی تاکنون وجود داشته اما این اواخر شدت گرفته است.

وی در ارتباط با دلیل مطرح کردن برخی شبهات در ارتباط با سپاه، خاطرنشان کرد: این دیدگاه در بین برخی شکل گرفته که نسل جدید کشور یعنی 20 ساله‌ها و 30 ساله‌ها چون دوران انقلاب و دفاع مقدس را درک نکرده‌اند پس می‌توانند از این انقطاع نسلی سوءاستفاده کنند.

شریف در ارتباط با چرایی این شبهه افکنی‌ها علیه نهادهای ارزشی، بیان کرد: کسانی که نسبت به فعالیت های مختلف سپاه شبهه ایجاد کرده و عیب تراشی می‌کنند اساسا از نهادهایی که راسا توسط حضرت امام (ره) بنیانگذاری شده، اهداف و رسالت‌های آنها شناختی ندارند پس مدام در تلاش هستند از طریق ضربه زدن به نهادهای انقلابی به اصل انقلاب و نظام صدمه بزنند.

یکی از دلایل هجمه به سپاه کم کاری رسانه‌های دلسوز است

 وی ادامه داد: ایجاد علامت سوال، شک و شبهه نسبت به فعالیت‌های ذاتی فقط مختص سپاه نبوده بلکه این موضوع نسبت به مراجع معظم تقلید، حوزه‌های علمیه، بسیج و قوه قضائیه نیز صادق است.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: یکی از علل مطرح شدن پی در پی این مسائل و هجمه به نهادهای ارزشی، کم کاری و غفلت رسانه‌های انقلابی است؛ جریان رسانه‌ای انقلابی باید برای واکاوی مسائل مختلف، تبیین رسالت‌ها و وظایف ذاتی نهادهای مولود انقلاب اسلامی بپردازد تا یک عده از این شکاف نسلی به نفع خود سوءاستفاده نکنند.

بالا بردن سواد رسانه‌ای راهکار پاسخ دادن به شبهات است

شریف اظهار کرد: متاسفانه یک موضوع در 40 سال اخیر مغفول مانده و از ظرفیت نهفته در رسانه‌های جمعی، آموزش و پرورش، صدا و سیما، روحانیت، دانشگاه‌ها، سازمان‌های فرهنگی و هنری برای تبیین چگونگی شکل گیری نهادهای انقلابی استفاده نشده است.

 وی ادامه داد: شبکه‌های اجتماعی خارجی حتی گاه داخلی همچنین شبکه‌های ماهواره‌ای مدام در حال تصویرسازی منفی و مخرب علیه جمهوری اسلامی ایران و نهادهای وابسته به انقلاب هستند؛ البته از دشمن جز این هم انتظاری نداریم.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نسخه شفابخش در این زمینه را بالا بردن سواد رسانه‌ای دانست و گفت: در این باره باید ابتدا برای ارتقای سطح آگاهی خواص، فعالان فرهنگی، مسئولان گام برداشت تا تحت تاثیر مطالب خلاف واقع قرار نگیرند در وهله دوم سواد رسانه‌ای را در کف جامعه باید تقویت کرد.

سپاه به عنوان حافظ انقلاب باید مقابل تهدیدهای اقتصادی و فرهنگی واکنش نشان دهد

 وی اظهار کرد: در این خانواده 80 میلیون نفری با این همه وزارت خانه، دستگاه‌های عریض و طویل به طور قطع اشتباه‌ها، نواقص و سوء مدیریت‌هایی وجود دارد پس ضمن اینکه موارد فوق را قبول داشته اما باید برای شناساندن خدمات نظام اسلامی اهتمام شود چون این تابلوی جمهوری اسلامی به قدری زیبا است که قصورات و تقصیرات فقط یک لکه کوچک هستند که می‌توان آن را پاک کرد در حالی که هیچ گونه خدشه‌ای به نظام اسلامی وارد نشود.

شریف در ارتباط با دلیل ورود سپاه به عرصه های غیرنظامی، خاطرنشان کرد: سپاه مولود انقلاب و حافظ آن است، پس باید در مقابل همه تهدیدها واکنش نشان دهد، این تهدید را که می‌گوییم شامل همه موارد اعم از تهدید نظامی، فرهنگی، اقتصادی و سایبری می‌شود؛ پس سپاه نمی‌تواند و نباید مقابل تهدیداتی از این جنس سکوت کرده و فقط در میدان‌های سخت حضور پیدا کند.

ورود ارگان نظامی به عرصه سازندگی و فرهنگی مختص کشور ما نیست

شریف بیان کرد: سپاه با مشارکت سایر نیروهای مسلح و آحاد مردم توانسته است که جنگ تحمیلی را از یک تهدید به فرصت تبدیل کند پس این فرآیند در عرصه فرهنگی، سازندگی و عمرانی هم باید دنبال شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا موارد مشابهی از اقدامات سپاه توسط نیروهای مسلح مناطق مختلف دنیا وجود دارد یا خیر؛ گفت: ورود یک ارگان نظامی به عرصه عمران و آبادانی هم در دنیا یک موضوع جدید نیست بلکه همه کشورهای دنیا وقتی از یک جنگ نظامی بیرون می‌آمدند از نیروهای مسلح برای عمران و آبادانی درخواست کمک می‌کردند که این موضوع هم یکی از کارکردهای خوب چنین مجموعه‌هایی است.

وی در پایان گفت: این دولت بود که از رهبری خواست سپاه در عرصه سازندگی فعالیت کند از طرفی اگر به فلسفه راه اندازی قرارگاه سازندگی نگاه کنید متوجه خواهید شد که چرایی حضور سپاه در عرصه سازندگی از قابلیت، استعداد و ظرفیت سپاه در این زمینه ناشی می‌شود؛ در حوزه فرهنگی و جنگ نرم هم سپاه به واسطه مشارکت آحاد مردم با تمام قوا وارد عرصه شده است.

مصاحبه سونیا بدیع

انتهای پیام

ارسال نظرات