خبرهای داغ:
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: دوباره درباره لایحه FATF در مجلس شورای اسلامی رای گیری خواهد شد و چنانچه حدنصاب آراء را به دست آورد به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال و در غیر این صورت این لایحه کنار گذاشته می‌شود.
کد خبر: ۹۰۷۶۷۸۹
|
۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸

 نادر قاضی‌پور امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار کرد: بررسی و اظهارنظر درباره قراردادهای پیچیده و ننگین همچون اف.ای.تی.اف به معنای واقعی کلمه زمان بر بوده و کار تخصصی و کارشناسانه‌ای را می‌طلبد بنابراین نباید در این زمینه تعجیل کرد چرا که نقاط و زوایای ریز و مختلفی دارد.

وی با بیان اینکه نقاط قوت و ضعف این قبیل قراردادها باید با حضور کارشناسان و افراد صاحب علم واکاوی شود، ادامه داد: در مجلس شورای اسلامی به آن رای مخالف دادم همچنین شورای نگهبان هم ضمن رد لایحه الحاق جمهور اسلامی ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم آن را به مجلس اعاده کرده است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شورای نگهبان چندین مورد ایراد شرعی و قانونی نسبت به این لایحه که از ضمایم اف.ای.تی.اف است وارد می‌داند، خاطرنشان کرد: دوباره درباره این لایحه در مجلس شورای اسلامی رای گیری خواهد شد چنانچه حدنصاب آراء را به دست آورد به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شده و در غیر این صورت این لایحه کنار گذاشته می‌شود.

قاضی‌پور در پاسخ به اینکه چرا با پیشنهاد تشکیل کمیسیون ویژه مقابل با آثار تحریم در مجلس شورای اسلامی موافقت نشد به ویژه اینکه استکبار جهانی برای بیشتر کردن دامنه تحریم‌ها مصمم است، دلیل این اقدام مجلس را جلوگیری از تداخل وظایف و موازی کاری عنوان کرد و افزود: در مجلس کمیسیون‌های مختلفی با محوریت جهاد اقتصادی و تولید ملی و اصل 44 قانون اساسی به طور متناوب راه اندازی شده و فعالیت‌هایی داشته‌اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کمیسیون‌های مختلفی با محوریت‌های متنوع در حال فعالیت است، اضافه کرد: همچنین این کمیسیون‌ها برای کاهش آثار سوء تحریم‌ها اقداماتی را انجام می‌دهند بنابراین راه اندازی کمیسیون جدید ساختار مجلس شورا اسلامی را به هم می‌زد در حالی که خروجی مورد انتظار را هم به دست نمی‌آورد به همین دلیل با ایجاد آن مخالف شد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید برای کاهش آثار تحریم بر خودروسازی، پتروشیمی، صنعت برق، تامین کالاهای اساسی به خصوص بخش کشاورزی، صادرات نفت، بنادر و کشتیرانی و بیمه به صورت ویژه تلاش شود، اظهار داشت: همچنین لازم است برای دوران تحریم تدابیری اتخاذ شود تا در صورت فروش تولیدات داخلی برای ورود وجوه و درآمد ناشی از آن مشکلی وجود نداشته باشد.

قاضی‌پور با بیان اینکه اثر تحریم در محیط زیست و آب نیازمند بررسی جدی است، اضافه کرد: کمیسیون‌های مربوط باید در این زمینه مطالعات و بررسی‌های لازم را انجام دهند و برای جلوگیری از بروز مشکل، راه‌‌کارهای مناسبی ارائه دهند، بنابراین مسائلی این چنین پیچیده و متنوع را نمی‌توان بر عهده فقط یک کمیسیون گذاشت.

وی با بیان اینکه اعضای کمیسیون‌ها در حال حاضر مشخص شده است، بیان داشت: جلسات کمیسیون‌ها با حضور اعضای آن همچنین در صورت نیاز مسئولان و دست اندرکاران و نماینده‌های دولت تشکیل شده و در زمینه‌های مختلف برای تصمیم گیری اقدام می‌شود.

ارسال نظرات