مسئول نماینده ولی فقیه در سپاه قروه در همایش تکریم از بانوان محجبه شهرستان دهگلان گفت: امروز بد حجابی یکی از مهمترین آسیبهای اجتماعی است.
کد خبر: ۹۰۷۶۷۵۷
|
۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، به همت فرهنگ، اجتماعی ناحیه مقاومت بسیج سپاه دهگلان همایش تکریم و تجلیل از بانوان محجبه با محوریت "حجاب حریم خانواده " در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

حجت الاسلام منتشلو مسئول نمایندگی، ولی فقیه درسپاه دهگلان با اشاره به همایش تکریم و تجلیل از بانوان محجبه گفت: حجاب و عفاف به عنوان دو ارزش در جامعه بشری و بویژه جوامع اسلامی مطرح است و بکار بردن این دو واژه در کنار هم تاکید بر اهمیت آن است.


وی با تاکید براهمیت اسلام به مقوله حجاب وعفاف، تصریح کرد: در تعالیم دین مبین اسلام جایگاه حجاب و عفاف از ارزش والایی برخوردار است و باید این جایگاه در جامعه شناخته شود.


وی افزود: عفت و پاکدامنی، اخلاق پسندیده و در شأن بانوی اسلامی و ایرانی و نیز استفاده نکردن حجاب به عنوان ابزار از مواردی است که بانوان به خوبی آن را درک کرده و در طی قرن‌های متمادی عموما و در بعد از انقلاب اسلامی خصوصا به کار بسته اند.


در ادامه مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه قروه با اشاره به اینکه دشمن در تلاش برای نابودی و ضربه زدن به بنیاد خانواده است گفت: دین مقدس اسلام ملاک رسیدن انسان به کمال را تنها تقوی دانسته و جنسیت را ملاک برتری نمی‌داند.


حجت الاسلام عبدالملکی با تاکید برمضرات شبکه‌های اجتماعی خطاب به بانوان حاضر درهمایش گفت: دشمن برای ما نقشه اساسی ترسیم نموده است که اگر مواظب نباشیم بنیاد خانواده از هم پاشیده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نهادینه‌سازی فرهنگ حجاب و عفاف به‌عنوان یکی از ضروریات باور‌های دینی نیازمند برنامه‌ریزی صحیح در سه حوزه فرد، خانواده و جامعه است، گفت: در حوزه فردی ایجاد آرامش، درحوزه خانوادگی ایجاد استحکام خانواده ودر حوزه اجتماعی باعث سلامت روحی وروانی می‌شود.

نماینده، ولی فقیه در سپاه قروه در ادامه حجاب و عفاف را علاوه بر معنویت سبب آرامش وا منیت زن و ضامن حفظ بنیان خانواده دانست و گفت: امروز بدحجابی یکی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی است که سایر بخش‌های اجتماع را تحت تأثیر قرار داده و باید با این پدیده برخورد فرهنگی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه بیشترین هجمه‌ای که به زنان وارد می‌شود از نوع پوشش آنهاست گفت: باید حجاب در جامعه نهادینه شود و زنان نیز حجاب پوشش، حجاب گفتار و حجاب رفتار را رعایت کنند.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات