سرهنگ دوم پاسدار مهدی امیری فرمانده بسیچ دانش آموزش شهرستان زرند با مصاحبه با خبرگزای بسیج از زرند گفت :دانش آموز شهید علی عرب 16ساله ازشهرستان زرند به عنوان شهید شاخص بسیج دانش آموزی استان کرمان در سال 97 و98 معرفی گردید.
کد خبر: ۹۰۷۶۶۵۵
|
۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان،، سرهنگ دوم پاسدار مهدی امیری فرمانده بسیچ دانش آموزش شهرستان زرند با مصاحبه با خبرگزای بسیج از زرند گفت::دانش آموز شهید علی عرب ۱۶ ساله ازشهرستان زرند به عنوان شهید شاخص بسیج دانش آموزی استان کرمان در سال ۹۷ و ۹۸ معرفی گردید.
فرمانده بسیج دانش آموزی در خصوص این شهید گفت:: شهید» علی عرب» متولد دهم تیر ماه ۱۳۴۹ روستای روح آباد زرند کرمان می‌باشد که در تاریخ دهم تیر ماه ۱۳۶۵، در سن شانزده سالگی در عملیات کربلای ۱ در منطقه مهران به شهادت رسید.
وی گفت:: سردار شهید علی عرب که به عنوان شهید فهیمده ثانی مشهور است، کسی بود که در سن ۱۲ سالگی به علت علاقه‌ای که به جبهه و جنگ داشت شناسنامه خود را ۴ سال افزایش می‌دهد و به جبهه اعزام می‌شود و سه سال و سه ماه به عنوان خط شکن ویژه (آرپی جی زن ویژه) در منطقه حضور داشته و به آرزوی خود رسید و به همه ما پیام شهادت، ایثار، از خودگذشتگی داد شهیدی که به فرمانده اش در شب عملیات وقتی کلوه پشتی اش آتش می‌گیرد به خاطر اینکه عملیات لو نرود به فرمانده اش می‌گوید چفیه را دردهان من بگذار، ایمانم ضعیف است می‌ترسم صدای ناله ام بلند شود وعملیات لو برود، شهید که با این سن کم یک ماه قبل شهادتش، در قسمتی ازوصیت نامه خود چنین می‌نویسد:بار‌ها که درعملیات‌ها شرکت کردم وصیت نامه نوشتم و از خداوند خواستم که عزت عظیم و عظمای شهادت را نصیب من گرداند، اما این بار با امید بیشتری پا به میدان جنگ گذاشتم وامیدوارم این آخرین وصیت من باشد از لحظه‌ای که پا به جبهه گذاشتم این سرزمین مقدس تاثیرعجیبی روی من گذاشته و حال هوای دیگری پیدا کردم خصوصاً هنگام خواندن دسته جمعی دعای توسل، کمیل و ندبه و زیارت عاشورا و متوجه شدم که باید زیارت عاشورا را بیشتر بخوانم (انی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم) و هر چه فکر کردم دیدم جزء کاربرای خدا و خالص شدن در راه او هیچ چیز دیگر در این دنیا فایده ندارد. پدرو مادرعزیزم از شما طلب بخشش دارم و ازبرادران و خواهرم میخواهم که در خط رهبری حرکت کنند و از آن منحرف نشوند که خیردنیا و آخرت در آن است.
فرمانده بسیج دانش آموزی در ادامه یادآور شد: صفحات کتاب انقلاب پر است از حماسه آفرینی‌های دانش آموزان عزیزی که انگیزه و تلاش آنان در پیشرفت نظام و انقلاب بسیار موثر بوده است. امروز اگر سیاستمداران ومسئولین ارشد نظام به آینده نظام خوشبین هستند و جایگاه کشورمان را در ابعاد مختلف علمی، فرهنگی، سیاسی، نظامی، اقتصادی و... در سطح منطقه و جهان رشد یافته می‌نگرند بی شک به پشتوانه انگیزه‌های مثال زدنی دانش آموزانی است که در بدو انقلاب ودر سخت‌ترین شرایط، جان خود را فدای این نظام و اسلام کردند تا امروز مدال افتخار المپیاد‌های جهانی را دانش آموزان رهرو آنان به گردن بیندازند و نام ایران را در اقصی نقاط جهان طنین انداز کنند. بدون تردید اگر این انگیزه با نشاط و پر از امید به طور علمی و در یک ساختار درست هدایت و تقویت نشود نمی‌توان افق‌های بسیار روشن را برای کشور انتظار داشت.
سرهنگ امیری افزود: تعداد شهدای دانش آموز کشور ۳۶ هزار شهید و شهیده است که شهرستان زرند ۱۳۶ شهید دانش آموز تقدیم این نظام وانقلاب کرده است و که این تعداد بالا نشان از نقش پررنگ و بصیرت بالای شهیدان در جنگ تحمیلی دارد و اکنون نیز همان بصیرت دوران جنگ تحمیلی و قبل از انقلاب در میان دانش آموزان به ویژه دانش آموزان بسیجی مشاهده می‌شود واز طرفی شهدای دانش آموز قلم و دفتر خود را برای دفاع از کشور کنار گذاشتند و برای مرز و بوم و کشور خود جنگیدند. شهدای دانش آموز باوجود سن کوچک خود، اما راهی جبهه‌های حق علیه باطل شده و از کشور و انقلاب اسلامی جانانه دفاع کردندووظیفه‌ای که امروز همه ما خصوصا دانش آموزان دارند این است راه شهیدان هشت سال دفاع مقدس را ادامه دهیم چرا که امنیت وآسایش امروز جامعه ما مرهون فداکاری شهدای والامقام می‌باشد.
                        
 
 
 
 
 
 
                                                                                           
خبرنگار:حسین بخشی
ارسال نظرات