خبرهای داغ:
استاندار همدان خبر داد

تأسیس دفتر نمایندگی سازمان جهانی گردشگری در همدان

استاندار همدان از تأسیس دفتر نمایندگی سازمان جهانی گردشگری در همدان سخن به میان آورد و گفت: دبیر کل مجمع گردشگری جهانی تاسیس دفتر نمایندگی در ایران را پذیرفته که با پیگیری‌های رئیس سازمان میرات فرهنگی گردشگری و صنایع دستی این قول به استان داده شده که پس از پردازش در تهران این دفتر در همدان تاسیس شود.
کد خبر: ۹۰۷۶۶۴۸
|
۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۵

تأسیس دفتر نمایندگی سازمان جهانی گردشگری در همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمدناصر نیکبخت امروز در حاشیه چهلمین اجلاس اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اهداف برگزاری اجلاس از حضور 80 شرکت کننده از سرتاسر دنیا در این اجلاس خبر داد و اظهار کرد: دبیرکل مجمع گردشگری جهانی به راحتی در اینگونه اجلاس‌ها شرکت نمی‌کند اما در این اجلاس حضور یافته و  قرار است سه روز در همدان باشد که آورده خوبی برای استان محسوب می‌شود.

وی با تشریح اهداف و نتایج برگزاری اجلاس در همدان، به اشتغال ایجاد شده در استان در راستای اولویت قرار دادن توسعه صنعت گردشگری و صنایع دستی اشاره و عنوان کرد: فروش ۴۲۰ میلیارد تومان مبل و منبت در استان طی 6 ماهه امسال به لحاظ اولویت قرار دادن صنایع دستی است.

استاندار همدان پایین آمدن نرخ بیکاری در استان همدان را حاصل توسعه و اولویت قرار دادن صنعت گردشگری در این استان دانست و تصریح کرد: اگر ما امروز این افتخار را داریم که بر اساس مرکز آمار ایران در تابستان امسال نرخ بیکاری در استان به 6.5 رسید و پایین‌ترین نرخ بیکاری کشور را به خود اختصاص داد به لحاظ توجه بسیار به صنعت گردشگری است.

وی با بیان اینکه فروش 420 میلیون مبل و منبت و اشتغال ایجاد شده در استان نشانگر پیشرفت و توسعه استان همدان است، گفت: طی سال گذشته ۳۳ هزار و ۶۰۰ شغل رسمی در همدان ایجاد شده که نتیجه حرکت همدان است چراکه همدان در وضعیت ۱۰ سال پیش نیست.

نیکبخت با تاکید بر اینکه  12 زیر ساخت بزرگ در همدان ایجاد شده است، افزود: 6 زیر ساخت ظرف پنج سال اخیر ایجاد شده که این پیشرفت و توسعه استان حاصل تلاش مسئولین و مردم استان است که به نظام خدمت کرده‌اند و تنها کار یک مسئول نیست.

وی از تأسیس دفتر نمایندگی سازمان جهانی گردشگری در همدان سخن به میان آورد و یادآور شد: دبیر کل مجمع گردشگری جهانی تاسیس دفتر نمایندگی در ایران را پذیرفته که با پیگیری‌های رئیس سازمان میرات فرهنگی گردشگری و صنایع دستی این قول به استان داده شده که پس از پردازش در تهران این دفتر در همدان تاسیس شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار