خبرهای داغ:
دبیر کل سازمان جهانی گردشگری مطرح کرد

معرفی ایران و همدان به عنوان مقصد گردشگری مطمئن و آرام در دنیا

دبیر کل سازمان جهانی گردشگری با تاکید بر اینکه به دنبال معرفی ایران و همدان به عنوان یک مقصد گردشگری مطمئن و آرام در دنیا هستیم، گفت: ایران دارای فرهنگ غنی، مردمی مهمان نواز، غذاهای متنوع و... است.
کد خبر: ۹۰۷۶۶۳۳
|
۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۷

به دنبال معرفی ایران و همدان به عنوان مقصد گردشگری مطمئن در دنیا هستیمبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، زوراب پلولیکاشویلی امروز در  حاشیه  چهلمین اجلاس اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به برگزاری اجلاس و نتایج آن اظهار کرد: اجلاس برنامه پرباری برای ما بود به طوری که با استراتژی‌ها و دیدگاه‌های ایران موافق هستیم.

وی با بیان اینکه آینده بسیار خوبی را برای گردشگران ایران پیش‌بینی‌ می‌کنیم، افزود: در آینده گردشگران بسیار زیادی از سرتاسر دنیا به ایران می‌آیند.

دبیر کل سازمان جهانی گردشگری با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال یکی از اولویت‌های سازمان است، گفت: ما می‌دانیم که 500 هتل در حال ساخت در ایران وجود دارد که می‌تواند چندین شغل ایجاد کند که ایجاد این هتل‌ها اشتغال بسیاری در ایران ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه تلاش‌ها و سرمایه‌گذاری دولت ایران در راستای توسعه صنعت گردشگری بر افزایش ورود گردشگران به ایران کمک خواهد کرد، تصریح کرد : این مهم نیز در ایجاد اشتغال تاثیرگذار است.

زوراب پلولیکاشویلی با اشاره به شرایط فعلی کشور، با بیان اینکه بسیاری از تحریم‌ها کمک می‌کند تا ما قوی‌تر بشویم، تاکید کرد: ما اینجا هستیم که به ایران کمک کنیم تا قدرتمند شود و در نتیجه  قدرت سازمان جهانی گردشگری را بیشتر کنیم.

وی با تاکید بر اینکه به دنبال معرفی ایران و همدان به عنوان یک مقصد گردشگری مطمئن و آرام در دنیا هستیم، افزود: ایران دارای فرهنگ غنی، مردمی مهمان نواز، غذاهای متنوع و... است.

دبیرکل سازمان جهانی گردشگری با بیان اینکه در حوزه گردشگری بومی و روستایی باید افراد بومی را آموزش دهیم تا تواناتر شوند، ادامه داد: برای هر کشوری بسیار مهم است که گردشگری منطقه‌ای و روستایی خود را معرفی کند و به دلایل مختلف از جمله  اینکه این مهم از مهاجرت روستایی به شهرها جلوگیری می‌کند.

وی یادآور شد: علاوه بر آن می‌خواهیم تجربیاتی جدید از قومیت‌ها و اقوام مختلف داشته باشیم و با فرهنگ، خانه و غذاهای سنتی آشنا شویم و اینکه می‎توان در هر منطقه‌ای اشتغال ایجاد کند و این ظرفیت بسیار خوبی است براب افرادی که از شهرشان دور هستند و از خانواده‌ها حمایت می‌کنند که به تحصیلات خود ادامه دهند و در این زمینه تحصیلات ابتدایی داشته باشند.

زوراب پلولیکاشویلی با بیان اینکه در چند سال آینده به دنبال برنامه‌ای هستیم که به کشورها فرصت دهیم تا گردشگری روستایی و منطقه‌ای خود را معرفی کنند، یادآور شد: در این زمینه به دنبال برگزرای کنفراس بین المللی هستیم که انتظار داریم این کنفراس در جمهوری اسلامی ایران برگزار و در این رویداد باید در مورد اکوتورسیم و گردشگری روستایی صحبت شود.

وی اضافه کرد: هر سال این نوع گردشگری در سطح جهان بسیار مهم و معروف و محبوب می‌شود و هر سال مردم بسیاری به روستاها برای دیدار از ظرفیت‌های مختلف این مناطق سفر می‌کنند و ایران نیز به خوبی در این حوزه ورود می‌کند.

دبیر کل سازمان جهانی گردشگری به اشاره به اثرات تحریم بر افزایش یا کاهش شمار گردشگران تصریح کرد: معتقدیم در دراز مدت مشکل تحریم‌ها رفع خواهد شد و اگر صحبت‌های من موثر باشد در تمام مذاکرات رسمی از ایران سخن خواهم گفت چراکه ایران از نیروهای فعال ما در عرصه بین المللی است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه  ویزا از قدیمی‌ترین مشکلات برای سفر کردن است، یادآور شد: به  لحاظ مسائل امنیتی هر کشوری دیپلماسی خود را برای صدور ویزا دارد اما پیگیر رفع این مشکل هستیم چراکه این کمک می‌کند گردشگران بسیاری در آرامش سفر کنند.

زوراب پلولیکاشویلی با تاکید بر اینکه ایران پتانسیل‌های بسیار زیادی در زمینه جذب توریسم دارد به برگزاری اولین فستیوال بین المللی صنایع دستی در ایران اشاره و بیان کرد: ایران می‌تواند لیدر این برنامه در کل جهان باشد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری کشور از امنیت سفر در ایران سخن به میان آورد و اضافه کرد: بسیاری از توریست‌هایی که به ایران سفر می‌کنند در بازگشت امنیت ایران را تبلیغ می‌کنند و این نظر شخصی من است که توریسم ایران در دراز مدت آرامش خود را به دست می‌آورد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات