گروه موسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ دارالقرآن شهیدعلیزاده استان البرز در مناسبت‌های مختلف محفل انس با قرآن برگزار می‌کند تا نوجوانان لذت و شیرینی همنشینی با قرآن را بچشند.
کد خبر: ۹۰۷۶۶۱۹
|
۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، کلاس‌های  دارالقرآن شهید علیزاده استان البرز مخصوص پسران در سنین گوناگون برگزار می‌شود. این کلاس‌ها در ۱۵ رشته قرآنی نظیر روخوانی، روانخوانی، تجوید، قرائت، احکام و ... به صورت رایگان برپا می‌شود.

نگاهی به فعالیت‌های دارالقرآن شهید علیزاده استان البرز

اعتبارات موسسه از هزینه‌های شخصی، کمک‌های پایگاه بسیج کثیری، برخی از خانواده‌های متربیان و همچنین خانواده شهید علیزاده تأمین می‌شود و اساس کار در مؤسسه مردم‌محور است و توسط خیرین اداره می‌شود.

برگزاری دوره‌های تخصصی آموزش قرآن کریم در سطوح مختلف به همراه اعطای مدرک رسمی، تشکیل گروه تواشیح و همخوانی، برگزاری دوره‌های آموزش احکام، احادیث و اندیشه اسلامی، برگزاری جلسات اولیاء مربیان با حضور کارشناسان قرآنی با موضوع خانواده وهمایش‌های تربیتی با حضور اولیاء دانش‌آموزان همراه با تقدیر از دانش‌آموزان ممتاز درسی و قرآنی از جمله فعالیت‌های این مرکز قرآنی است.

همچنین، در دارالقرآن مسابقات و محافل انس با قرآن متعددی از جمله مسابقات قرآن کریم در سنین و رشته‌های مختلف در سطح شهر کرج، کرسی‌های تلاوت هفتگی و محافل انس با قرآن کریم با حضور چهره‌های ممتاز و بین‌المللی و برنامه انس با قرآن در مدارس و تشویق قرآن‌آموزان در راستای یادگیری قرآن کریم برگزار شده است.  

علی حیدرزاده، مدیر دارالقرآن شهید علیزاده استان البرز تصریح کرد: در مناسبت‌های مختلف سعی می‌کنیم محفل انس با قرآن را برگزار کنیم تا نوجوانان لذت و شیرینی همنشینی با قرآن را بچشند و در سن کودکی آن را درک کنند. همچنین این محافل هر دوشنبه در مسجد جامع حضرت ابوالفضل(ع) با حضور قاریان ممتاز برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: یکی از فعالیت‌های متفاوت ما برگزاری مسابقات انشاء و نقاشی با موضوع فرهنگی مانند احترام به پدر و مادر در مدارس استان به مناسبت دهه وحدت است که تاکنون ندیده‌ایم موسسه قرآنی چنین فعالیتی انجام دهد. این برنامه سبب انس بیشتر دانش‌آموزان با دارالقرآن و سبب جذب آنها می‌شود.

مدیر دارالقرآن شهید علیزاده استان البرز گفت: بیشتر طرح‌ها و محافل انس با قرآن را در مدارس برگزار می‌کنیم تا علاوه بر افراد قرآنی افرادی هم که تا به‌حال با قرآن مأنوس نبوده‌اند، در این طرح‌ها شرکت کنند و جذب این برنامه‌ها شوند، زیرا به‌نظر بنده اصل کار قرآنی جذب افراد غیرقرآنی به این کتاب مقدس است و کسی که وارد این موضوع شود، چندین سال می‌تواند در رشته‌های گوناگون قرآن آموزش ببیند. اگر این نکته مورد توجه همه موسسات قرآنی قرار بگیرد قاریان بیشتری خواهیم داشت.

همچنین، ایده‌ها و طرح‌های قرآنی مختلفی در راستای ترویج فرهنگ قرآنی در این دارالقرآن برگزار شده است که ساخت تیزر قرآنی و انعکاس در صدا و سیما، تولید و معرفی محصولات قرآنی – تربیتی، برگزاری اردوهای زیارتی – سیاحتی  و حضور در برنامه‌های نخبگان قرآنی کشور، طراحی ایده‌های ممتاز قرآنی در راستای جذب و تربیت نوجوانان و جوانان مانند طرح فرازهای آسمانی، آموزش و برگزاری مسابقات قرآنی در فضای مجازی، تهیه نشریه سالانه و انعکاس برنامه‌ها، تهیه کمد جوایز و تقدیر از قرآن آموزان برتر، طراحی بروشور، مسابقات فرهنگی با موضوع غدیر و چهل حدیث و سیره اهل بیت(ع) از جمله این طرح‌ها می‌باشد.

حیدرزاده تصریح کرد: در کشور ما طرح‌های قرآنی مختلفی اجرا می‌شود و علی‌رغم هزینه‌های زیادی که دارند بسیاری از این طرح‌ها نهایی نمی‌شود و نتیجه مطلوبی ندارند اما طرح فرازهای آسمانی یک نمونه طرحی است که اگر جواب دهد بسیاری از افرادی که با قرآن آشنا نیستند توسط این طرح رابطه خوبی با قرآن برقرار می‌کنند و این اتفاق یکی از افتخارات ماست که آن را تا درجه آخر برگزار می‌کنیم.

برگزاری برنامه‌های ترتیل خوانی در مساجد، برگزاری اردوهای تفریحی و مسابقات ورزشی، برگزاری جلسات درسی در زمان امتحانات با حضور اساتید درسی، پرورش بیش از ۱۵۰ دانش آموز ممتاز اخلاقی قرآنی در سایه قرآن و عترت، تشکیل گروه همخوانی مصباح الهدی دارالقرآن شهید علیزاده و اجرای برنامه در جشنواره‌های استانی و کسب رتبه‌های ممتاز قرآنی و درسی توسط قرآن آموزان دارالقرآن در استان نمونه‌های بارز فعالیت‌های قرآنی دارالقرآن شهید علیزاده است.

وی بیان کرد: انس کودکان و نوجوانان با قرآن یکی از موفق‌ترین برنامه‌های دارالقرآن است که فعالیت‌های ما در یک منطقه محروم سبب شده که در خانواده‌های بسیاری که با قرآن انس زیادی نداشتند، قاریان ممتاز استانی تربیت شوند.

۱۰ مربی به صورت فی‌سبیل‌الله در این مرکز قرآنی فعالیت می‌کنند که ۲۰۰ کلاس آموزشی در ترم تابستان و حدود ۶۰ الی ۷۰ برنامه با محوریت قرآنی در هر ماه برگزار می‌کنند. این کلاس‌ها غیر از کرسی تلاوت و مجالس مناسبتی و آموزش احکام است.

مدیر دارالقرآن شهید علیزاده استان البرز اظهار کرد: علی رغم این همه فعالیت قرآنی این مرکز هیچ کمک مالی از سوی مراکز قرآنی و ادارات مربوط دریافت نمی‌کند و این امر مدد مسئولان را می‌طلبد که برای بهتر شدن روند فعالیت‌های قرآنی به موسسات از جمله موسسات مناطق محروم کمک درخور داشته باشند.

یادآور می‌شود، دارالقرآن شهید علیزاده در سال ۹۲ تأسیس شده است و از ابتدا زیر نظر پایگاه بسیج شهید کثیری وسپاه اداره می‌شد، لذا نیاز به مجوز نداشت. اما امسال در تلاش هستیم تا مجوز فعالیت‌هایمان را از سازمان ارشاد و تبلیغات اسلامی دریافت کنیم که اکثر کارهایش نیز انجام شده است. این دارالقرآن در شهر کرج، کلاک نو، خیابان شهید اسدآبادی، پایگاه شهید کثیری، واقع است و علاقه‌مندان برای شرکت در کلاس‌های قرآنی مؤسسه می‌توانند با شماره ۰۹۱۹۰۳۸۱۰۰۱ تماس بگیرند.

ارسال نظرات