رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اردکان با اشاره به اهمیت تکریم سالمندان در جامعه گفت: سالمندان ذخیره‌های عاطفی و سرمایه‌های معنوی جامعه هستند.
کد خبر: ۹۰۷۶۵۸۷
|
۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، به مناسبت دهه وقف، رئیس و جمعی از کارکنان اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اردکان با سالمندان بستری در سرای سالمندان مجد دیدار کردند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی سیدی در این بازدید گفت: دین اسلام همواره بر حفظ کرامت، مقام و جایگاه سالمندان تأکید داشته است و وجود آنان را مایه نزول نعمت‌های الهی در جامعه می‌داند.
وی از سالمندان به‌عنوان ذخیره‌های عاطفی و سرمایه‌های معنوی یادکرد و افزود: همه انسان‌ها، روزی دوران سالمندی را تجربه خواهند کرد بنابراین زمینه‌های تکریم و مهرورزی به سالمندان را باید در جامعه رونق بخشید و آن را به یک فرهنگ عمومی تبدیل کرد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اردکان گفت: باید جامعه را نسبت به بحث سالمندان و ارائه خدمات رفاهی ازجمله بهداشتی، درمانی، فرهنگی و اجتماعی مطلوب به آن‌ها با حفظ احترام و کرامت حساس کرد.
وی اظهار داشت: سالمندان گنجینه‌هایی از تجربه و دانایی هستند و نباید این عزیزان را نادیده گرفت بلکه باید از تجربیات ارزشمند این سرمایه‌های اجتماعی استفاده کرد.
سیدی در پایان از تلاش‌های ستودنی و توأم با ارج‌وقرب مدیریت و کادر سرای سالمندان مجد اردکان در نگهداری از این سالمندان قدردانی کرد و بر حمایت همه‌جانبه مردم و مسئولان از این مجموعه تأکید کرد.
مدیرعامل سرای سالمندان مجد اردکان نیز در این بازدید گفت: این مؤسسه در زمینی به مساحت ۲۰ هزار مترمربع و زیربنای ۲۲۰۰ مترمربع در سال ۱۳۹۳ مورد بهره‌برداری قرارگرفته است.
وی افزود: ظرفیت سرای سالمندان مجد اردکان ۷۰ نفر مرد و زن است که در حال حاضر پذیرای ۳۵ نفر از سالمندان زن بالای ۶۰ سال است و بخش نگهداری مردان نیز در صورت تأمین بودجه و تجهیز آن در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.
علی تقوی گفت: هزینه‌های نگهداری این تعداد سالمند حداقل ماهیانه ۷۰ میلیون تومان است که شامل نگهداری، مراقبت، درمان، تغذیه، پوشاک و موارد دیگر می‌باشد که بخشی از آن توسط سازمان بهزیستی به‌صورت تخصیص سرانه پرداخت می‌شود و بخش دیگر آن نیز با کمک‌های مردمی و خیران تأمین می‌شود.
وی در پایان اظهار داشت: خیران و مردم نوع‌دوست می‌توانند جهت بازدید از این مرکز به آدرس اردکان، میدان چادرملو، خیابان سیدالشهدا (علیه‌السلام)، کوچه ۱۴۵ مراجعه نموده و کمک‌های نقدی و کالایی خود را نیز به سرای سالمندان مجد اردکان اهدا نمایند.
ارسال نظرات