پیام مشترک نماینده ولی فقیه در استان و سرپرست استانداری مازندران به مناسبت دهه وقف
ترویج و گسترش سنت حسنه وقف به عنوان یک سرمایه عظیم اجتماعی پایه و بنیان توسعه، گسترش و پیشرفت تمدن اسلامی بوده و هست.
کد خبر: ۹۰۷۶۴۴۱
|
۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، به مناسبت دهه وقف پیام مشترکی از سوی آیت الله طبرسی نماینده ولی فقیه در استان و احمد حسین‌زادگان، سرپرست استانداری مازندران منتشر شد. ‎

متن پیام بدین شرح است:

                                             بسم الله الرحمن الرحیم

الْمَالُ وَالْبَنُونَ زِینَةُ الْحَیَاةِ الدُّنْیَا وَالْبَاقِیَاتُ الصَّالِحَاتُ خَیْرٌ عِنْدَ رَبِّکَ ثَوَابًا وَخَیْرٌ أَمَلًا

" دارایی و فرزند زینت و پیرایه‌های این زندگانی دنیاست و کردارهای نیک که همواره برجای می‌مانند نزد پروردگارت بهتر، امید بستن به آنها نیکوتر است. " سوره کهف / آیه ۴۶

وقف یکی از ارزشمندترین و ماندگارترین مظاهر احسان و نیکوکاری، خدمت به مردم و همنوعان، کمک به مصالح جامعه و بهبود امور فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور است.

ترویج و گسترش سنت حسنه وقف به عنوان یک سرمایه عظیم اجتماعی پایه و بنیان توسعه، گسترش و پیشرفت تمدن اسلامی بوده و هست.

تاکید آیات نورانی قرآن کریم بر احسان ، تعاون ، نیکی ، انفاق در راه خدا و خیرخواهی و کارکردهای پایدار و عملی وقف در کارگشایی و حل مشکلات جامعه می‌طلبد تا همگان برای توسعه فرهنگ وقف و تحقق نیت واقفان گام بردارند .

صدقه جاریه وقف یکی از زیباترین جلوه های خدمت و خیرخواهی و احسان ماندگار است که آرامش دنیا و آخرت را به دنبال دارد.

امروز مهمترین وظیفه ما این است که در راستای معرفی فلسفه وقف و برکاتی که بر آن مترتب است کوشا باشیم تا با استفاده از ظرفیت‌های این سرمایه اجتماعی و همدلی تمامی فرزندان این مرز و بوم با شتاب بیشتری در مسیر توسعه همه جانبه میهن اسلامی‌مان گام برداریم.

گسترش جوامع انسانی و افزون شدن نیازهای فرهنگی و اجتماعی مستلزم توسعه کارکردهای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی موقوفات است، لذا لازم است ظرفیت ‌سازی‌های بیشتری نسبت به موقوفات بعمل آید تا برای رفع نیازهای روز استفاده شود.

این جانبان ضمن گرامیداشت دهه وقف و تقدیم سلام و درود بر روح بلند واقفان خیراندیش دیار علویان، امیدواریم با تلاش و کوشش متولیان و کارگزاران اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران و با همت خیران خداجو شاهد احیا و توسعه روزافزون این احسان ماندگار در استان مازندران باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها