عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: آمریکا تمام قوای نظامی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی خود را برای مهار و تغییر نظام و به طور کلی مبارزه تمام عیار با دشمنان خود به کار می‌برد.
کد خبر: ۹۰۷۶۴۲۰
|
۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان،  عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه ترامپ بر خلاف غربی ها دنیا را به 3 قسمت تقسیم کرده است گفت:گروه اول دشمنان آمریکا که در راس آنها جمهوری اسلامی ایران قراردارد. گروه دوم دوستان و گروه سوم دشمنان متحد آمریکا می باشند.

عسگر خانی افزود : آمریکا تمام قوای نظامی اقتصادی سیاسی و فرهنگی خود را برای مهار و تغییر نظام و به طور کلی مبارزه تمام عیار با دشمنان خود به کار میبرد و به ویژه در درون جمهوری اسلامی ایران برای نیل به این مهم سه اولویت بندی دارد اولویت امنیتی اقتصادی و فرهنگی .

وی تصریح کرد: آمریکا در بعد فرهنگی ولایت فقیه را نشانه روی کرده و برای این منظور قوانین نرم خاصی مانند سند 2030، همچنین قانونی که کنگره آمریکا برای کمک به رسانه های گروهی غربی که 24 ساعته با پخش اخبار و سریال ها و پخش برنامه های جعلی با تخریب شخصیت های جمهوری اسلامی سعی در از بین بردن ارزش های جمهوری اسلامی دارند ، وضع کرده است.

وی همچنین ادامه داد : در بعد اقتصادی از امروز شاهد وضع دور دوم تحریم ها هستیم و اولین تحریم قابل مشاهده تحریم ISA بوده که برای تخریب بعد اقتصادی طراحی شده است اما حساسترین بعدی که آمریکا در جمهوری اسلامی به وسیله قانون کاتسا و فاز دوم برجام و FATF نشانه رفته بعد امنیتی است که مصداق آن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج می باشد چرا که معتقد است اگر بتواند همزمان علیه امنیت جمهوری اسلامی اقداماتی انجام دهد زودتر به نتیجه می رسد.

استاد دانشگاه کویینز کانادا با اشاره به 3 محور پولشویی ، تروریسم و سلاح های کشتار جمعی مطرح شده در لایحه FATF گفت: دشمن معتقد است سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ، کشتیرانی جمهوری اسلامی از طریق پولشویی تروریسم را در سوریه، لبنان، عراق و یمن... حمایت می کند و به دنبال سلاح کشتار جمعی می باشد.

برجام به عنوان یک رژیم حقوقی می گوید ایران الی الابد از داشتن هرگونه ادوات هسته ای محروم می شود. علاوه بر اینها در گام بعدی برجام  مدعی است موشک های ایران قابلیت حمل کلاهک هسته ای را دارند و در نتیجه غیرقانونی هستند.بنابراین در بحث FATF برای ایران مورد خاصی را مطرح میکنند و ایران را جزو لیست های تروریستی قلمداد کردند و سپاه پاسداران را به عنوان تروریست مطرح می کنند. قانون کاتسا معتقد است هر فرد سپاهی که در سپاه پاسداران مشغول به فعالیت می باشد تروریست است.

وی ادامه داد : ترامپ در دستور اجرایی سه ماه قبل خود عنوان می کند که هر کشوری هر شخص حقوقی و حقیقی که به هر طریقی کمک کند دلار وارد ایران شود، کمک کند ایران نفت بفروشد، آگاهانه به بانک مرکزی به کشتیرانی کمک مالی اطلاعاتی و یا هر گونه همکاری کند تحریم خواهد شد. لذا FATF و قانون کاتسا با این کیس مورد نظر برای ایران و با این شرایط حکم سیانور را دارد.

ابومحمد عسگرخانی در ادامه تقسیم بندی صورت گرفته توسط آمریکا اظهار کرد: گروه دوم دوستان آمریکا هستند که ترامپ معتقد است باید به دوستان فشار بیاوریم تا علیه ایران اقدام کنند. ترامپ در تقسیم بندی خود گروه سومی به عنوان دشمنان متحد تشکیل داده است. کشورهایی که علی رغم دشمنی با آمریکا علیه ایران متحد هستند. مثلا آمریکا به چین فشار وارد می کند که حداقل همکاری را با ایران داشته باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در جمع بندی اظهارت خود کفت: بنابراین با وجود این تقسیم بندی ها و چالش های آمریکا باید بپذیریم جمهوری اسلامی ایران مستقل ترین و مظلوم ترین کشور غرب آسیا در قرن 21 می باشد.

وی ادامه داد : مطمئنا به هیچ وجه حمله نظامی علیه ایران نه امکان پذیر هست و آمریکایی ها نه قادر هستند و  نه مایل بلکه تمام تلاششان این هست که مشروعیت نظام را خدشه دار کنند و منتظر هستند که نظام جمهوری اسلامی از درون آسیب بپذیرد. بنابراین تصور اینکه دشمن بتواند در کوتاه مدت بتواند به هدفش برسد غیر ممکن است اما در اثر این فشارها و عدم هماهنگی های داخلی و عدم ائتلاف در داخل روزهای دشواری را در پیش خواهیم داشت.

 

ارسال نظرات