ریاض و و مسکو در حال بررسی گزینه کاهش عرضه نفت در بازارهای جهانی در سال ۲۰۱۹ میلادی هستند.
کد خبر: ۹۰۷۶۴۱۵
|
۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱
به گزارش سرویس بسیج مهندسین صنعت خبرگزاری بسیج، به نقل از پلاتس از ابوظبی، سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) و کشور‌های غیرعضو این سازمان به رهبری روسیه، در حال بررسی مقدار کاهش تولید نفت خام به‌منظور جلوگیری از کاهش شدید قیمت نفت در بازار‌های جهانی در نشست کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق کاهش عرضه اوپک و غیراوپک در ابوظبی هستند.

وزیران نفت و انرژی عربستان و روسیه رهبری نشست کمیته وزارتی نظارت بر توافق اوپک و غیراوپک را به‌عهده خواهند داشت؛ دیدار‌های جانبی این نشست امروز در پایتخت امارات متحده عربی با موضوع سیاست‌های تولید در دستورکار است.

بحث و گفت‌وگو‌های آنان در کنار افزایش تولید نفت شیل در ایالات متحده آمریکا و اعطای معافیت به هشت مشتری نفت خام ایران پیچیده‌تر شده است.

یکی از نمایندگان اوپک در حال خروج از جلسه کمیته مشترک نظارت بر توافق کاهش عرضه اوپک و غیراوپک در روز شنبه (۱۹ آبان‌ماه)، گفت: ما نگران وضع بازار، اقتصاد جهانی، وضع تقاضا و عرضه هستیم.

برخی اعضای اوپک به رهبری عربستان و کشور‌های غیرعضو این سازمان از جمله روسیه در پی فشار‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای پایین آوردن قیمت نفت و جبران کاهش تولید برخی اعضا، در ماه ژوئن تصمیم گرفتند میزان پایبندی خود به برنامه کاهش عرضه نفت خام (اوپک و غیراوپک در مجموع روزانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه) را به ۱۰۰ درصد برسانند.

یازدهمین نشست کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق کاهش عرضه اوپک و غیراوپک (JMMC) به منظور ارزیابی شرایط بازار‌های جهانی نفت خام امروز در ابوظبی در حال برگزاری است.

صدوهفتاد و پنجمین نشست عادی وزیران نفت و انرژی اوپک ششم دسامبر (پنجشنبه، ۱۵ آذرماه) و پنجمین نشست مشترک وزیران نفت و انرژی اوپک و غیراوپک هفتم دسامبر (جمعه ۱۶ آذرماه) در وین برگزار می‌شود.
 
منبع: الف
انتهای پیام/
ارسال نظرات