خبرهای داغ:
جدیدترین اثر الیف شافاک به نام «سه دختر حوا» با ترجمه صابر حسینی روانه بازار نشر شد.
کد خبر: ۹۰۷۶۳۶۹
|
۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، رمان «سه دختر حوا»،‌ نوشته‌ الیف شافاک با ترجمه‌ صابر حسینی منتشر شد. این کتاب آخرین رمان الیف شافاک است که در سال 2016 منتشر شده است. 
 
رمان «سه دختر حوا» داستان زندگی «پَری»، شخصیت اصلی داستان است که در ترکیه، در خانواده‌ای متناقض زندگی می‌کند. پدر و مادر او در هر فرصتی بر سر مسائل دینی و اجتماعی با هم مشاجره می‌کنند. پری تصمیم می‌گیرد برای یافتن حقیقت در دانشگاه آکسفورد تحصیل کند. او در این دانشگاه با «شیرین» و «مونا» آشنا می‌شود. این سه دختر با افکار و نگرش‌های متفاوتی که در زمینه‌ مسائل دینی و اجتماعی دارند، همدیگر را به چالش می‌کشند. در این میان پروفسور آزور، استاد فلسفه‌ پری، نقش راهنما را برای او بازی می‌کند.
 
شیرین که یک مهاجر ایرانی است، با بحث‌های جنجالی‌اش راجع به سیاست و مسائل اجتماعی رنگ و بوی خاصی به این کتاب داده و خواننده را غافلگیر می‌کند. رابطه‌ مرید و مرادی میان پری و پروفسور آزور، باعث ایجاد عشقی میان آن دو می‌شود اما حوادث غافلگیرکننده‌ای که در ادامه‌ داستان اتفاق می‌افتد، این رابطه را متلاطم می‌کند.
 
رمان «سه دختر حوا» کتابی با پیرنگ اجتماعی است. حوادثی که در داستان اتفاق می‌افتد، قرابتی نزدیک با اتفاقات روز ترکیه و منطقه دارد. عاملی که به جذابیت این کتاب کمک کرده است، برداشت‌های مختلف شخصیت‌های داستان نسبت به دین، سیاست و  البته اموری همچون عشق و مردسالاری جوامع شرقی و نقش تعریف‌شده‌ زن‌ها در جوامع مردسالار است.
 
این اثر حکایت تضادها و تناقض‌هایی است که در نوع نگرش مردم ترکیه و منطقه نسبت به موضوع‌هایی همچون مذهب، زن و جامعه‌ مرد‌سالار وجود دارد.
 

 
در قسمتی از این رمان می‌خوانیم:
«پری در طول زندگی‌اش، آن شب شوم را فراموش نخواهد کرد. هوا رفته رفته تاريک‌تر شد و تاريکی بر شانه‌هايش نشست. پدرش را تماشا می‌کرد. پدری که پیشانی‌اش را به میز کوبیده بود و مثل يک مانکن بی‌جان روی زمین افتاده بود. از آنجا به روی کاناپه حمل شده بود؛ بعد روی برانکاردی گذاشته شده و به طرف آمبولانس حمل شده بود. به اورژانس رسانده شده بود. به اتاقی پر از تجهیزات پزشکی  ـ اتاقی با دستگاه‌هايی که بیب‌بیب می‌کردند ـ برده شده بود. بچه بود و تنها چیزی که به آن فکر می‌کرد، اين بود که آيا اين يک مجازات است يا نه؟ نکند خدا به خاطر حرف‌های بدی که راجع به ساعت ديواری زده بود، پدرش را مجازات کرده بود.»
 
رمان «سه دختر حوا» در 440 صفحه و با شمارگان 2000نسخه و با قیمت 40هزارتومان از سوی نشر نیماژ منتشر شده است.         

ارسال نظرات
پر بیننده ها