خبرهای داغ:
کتاب «تاثیر حضرت مریم (س) در عرفان اسلامی»، ضمن بیان زندگانی حضرت مریم (ع) از تولد تا وفات، به معرفی فضائل این بانوی بهشتی از زبان قرآن و روایات می‌پردازد.
کد خبر: ۹۰۷۶۳۴۴
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج،  کتاب «تاثیر حضرت مریم (س) در عرفان اسلامی» در سه فصلِ «کلیات»، «حضرت مریم (ع) در آیات و روایات» و «حضرت مریم (ع) در عرفان اسلامی»  به قلم معظم تقی‌آبادی تدوین و در روزهای اخیر از سوی انتشارات مشق نیکو به بازار نشر عرضه شده است.

 
پاکدامنی و معصومیت حضرت مریم (ع)، مقایسه حضرت مریم (ع) با حضرت زهرا (س)، فرقه مریمیه، زنان در قلمرو شیطان، سوره مریم و فضائل قرائت آن، حضرت مریم (ع) در آیات، محدثه بودن حضرت مریم (ع)، جایگاه حضرت مریم (ع) در ادعیه اسلامی، تولد عیسی، کمال مریم (ع)، مریم (ع) و مقام خلافت کبری، مریم (ع) و مشاهده امور غیبی، تاثیر قوه واهمه در تجسم جبرئیل و تاثیر نفوس در کائنات ازجمله مهم‌ترین سرفصل‌های کتاب حاضر است.
 
در بخشی از مقدمه کتاب می‌خوانیم: «قراین و شواهد بیانگر آن است که حضرت دارای کرامات خاص بوده‌اند که بارزترین آن‌ها سخن گفتن با ملک و تمثل آنست. همچنین با طهارت ظاهر و باطن و صبر و سکوت توانستند خود را برای پذیرش روح الهی آماده کنند. ملاک کمال در عرفان اسلامی، مردانگی و ذکوریت نیست، بلکه شرافت و کرامت انسانی دلیل برتری و کمال است که می‌تواند هم مرد و هم زن را به یک نسبت به رشد و تعالی و کمال نهایی که فنای فی‌الله است، برساند.»
 
نخستین چاپ کتاب «تاثیر حضرت مریم (س) در عرفان اسلامی» در 144 صفحه با شمارگان یک‌هزار نسخه به بهای 10 هزار تومان از سوی مشق نیکو راهی بازار نشر شده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها