آذرکیش: برون سپاری برخی از این هنرستانها در قالب کمک از بخش خصوصی همانند راه اندازی هنرستانهای هم جوار کارخانه های تولیدی وصنعتی از جمله این کمک ها است که باعث فراهم شدن ایجاد اشتغال پس از یادگیری مهارت آموزی از این مراکز می شود.
کد خبر: ۹۰۷۶۳۱۵
|
۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، سیدمصطفی آذرکیش" افزود: تاکنون حدود 900 میلیارد ريال از این اعتبار که مربوط به سال تحصیلی 96 -97 بوده تامین و در اختیار اداره کل آموزش وپرورش استانها قرار داده شده است .

وی اضافه کرد: مابقی اعتبار پیش بینی شده نیز که بخشی از آن از محل فروش 2 درصدی گاز هست، تا پایان سال تحصیلی پیش رو دراختیار هنرستانها قرار خواهد گرفت.

مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه کار ودانش وزارت آموزش و پرورش ، به وجود 2 هزار و 700 هنرستان فنی و حرفه ای و چهار هزار و 400 هنرستان کار و دانش در کشور اشاره کرد و افزود : به طور کلی حدود نیمی از این هنرستانها برای به روز شدن نیازمند تجهیزات و نیز نوسازی کامل هستند.

آذرکیش گفت : برون سپاری برخی از این هنرستانها در قالب کمک از بخش خصوصی همانند راه اندازی هنرستانهای هم جوار کارخانه های تولیدی وصنعتی از جمله این کمک ها است که باعث فراهم شدن ایجاد اشتغال پس از یادگیری مهارت آموزی از این مراکز می شود.

وی، با بیان اینکه بیش از 930 هزار هنرجو دانش آموزان در مقطع متوسطه در کل کشور در هنرستانهای فنی وحرفه ای وکار دانش مشغول به تحصیل هستند، افزود: این هنرجویان در 160 رشته شاخه کارودانش و 41 رشته شاخه فنی و حرفه ای در چهار زمینه صنعت، خدمات، کشاورزی و هنر به تحصیل می کنند.

مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه کار ودانش وزارت آموزش و پرورش یادآورشد، که با استقبال خوب خانواده ونوع نگرش آنها به سمت مهارت آموزی فرزندان، درصد استقبال و نیز دانش آموزان در سال تحصیلی جاری حدود 300 هزار هنرجو به شمار هنرجویان مراکز فنی وحرفه ای اضافه شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها