اجرای طرح سفیران کتاب همزمان با نواختن زنگ کتاب در مدارس مازندران/ بیست و ششمین دوره هفته کتاب با شعار حال خوش خواندن از پنجشنبه آغاز می شود

اجرای طرح سفیران کتاب با شرکت دانش آموزان و علاقمندان به فرهنگ کتاب خوانی در سراسر استان ، نواختن زنگ مدارس با شعار صدای پاک کتاب در مدارس منتخب سراسر استان ،اجرای نمایش خلاق از سوی کودکان و نوجوان در نمایشگاه و اجرای طرح نوشتن خلاقانه و خلاصه نویسی کتاب برای علاقمندان به فرهنگ مطالعه در نمایشگاه های سراسر استان از برنامه های این هفته است.
کد خبر: ۹۰۷۶۲۰۸
|
۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، ویژه برنامه های بیست و ششمین دوره هفته کتاب در استان مازندران اعلام شد.

در هفته کتاب و کتاب خوانی با اجرای برنامه هایی که به وزش نسیم معرفت از سوی دریای کتاب و معانی ناب به سمت اندیشه همگان می انجامد، تلاش می شود تا به تقویت فرهنگ مطالعه و گسترش سطح آگاهی های عمومی کمک شود.

مدیر کل  فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: بیست وششمین دوره هفته کتاب با شعار  «حال خوش خواندن»  از روز پنج شنبه ٢٤ آبان  ماه با تجدید میثاق با آرمان های امام (ره) آغاز می شود.

محمود شالویی افزود: کتاب در عصر گسترش رسانه‌های الکترونیکی و سایر وسایل ارتباط جمعی همچنان به عنوان یک رسانه پایا و ماندگار مطرح و نقش آن در توسعه فرهنگی کشورها امری پذیرفته شده و اجتناب‌ناپذیر است. کتاب به عنوان یک کالای فرهنگی همواره موجب رخدادهای فرهنگی عظیم در سطح ملی و بین‌المللی شده است.

وی تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه کتاب با تخفیف های ویژه در همه شهرستانهای استان ، اجرای طرح چهل جشن کتاب در چهل شهر با حضور چهل نویسنده- اهدای کتاب ،آیین های متفاوت از رونمایی کتاب و تجلیل از فعالان و خادمان فرهنگ مکتوب و نشر از مهمترین برنامه های این دوره از هفته کتاب است .

مدیر کل  فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ادامه داد : اجرای طرح سفیران کتاب با شرکت دانش آموزان و علاقمندان به فرهنگ کتاب خوانی در سراسر استان ، نواختن زنگ مدارس  با شعار صدای پاک کتاب در  مدارس منتخب سراسر استان ،اجرای نمایش خلاق از سوی کودکان و نوجوان  در نمایشگاه و اجرای طرح  نوشتن خلاقانه و خلاصه نویسی کتاب برای علاقمندان به فرهنگ مطالعه در نمایشگاه های سراسر استان از برنامه های این هفته است.

شالویی افزود: اجرای  برنامه فرهنگ قرآن پژوهی با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با  قرآن کریم، کمک از نویسندگان حوزه  کتب دینی کودک و نوجوان در نمایشگاه ها ؛ جشن تخفیف کتاب با مشارکت کتابفروشی ها در سراسر استان ، هماهنگی جهت دیدارکودکان و نوجوانان  با نویسندگان و صاحبان مشاغل مربوط به حوزه کتاب ، دعوت از نویسندگان حوزه کتاب کودک و نوجوان در نمایشگاه های سراسر استان ، اجرای طرح نذر کتاب از سوی علاقمندان فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سراسر استان ،  برگزاری مسابقه بزرگ کتابخوانی با همکاری اعضاء محترم ستاد هفته کتاب ، برگزاری عصری با شعر با حضور شاعران و علاقمندان به کتاب در نمایشگاه های سراسر استان ، اجرای مسابقه پیامکی با موضوع کتاب و کتابخوانی در ایام هفته کتاب ، اجرای خوانش آثار محلی و فرهنگ بومی در نمایشگاه های سراسر استان از سوی نویسندگان ، برگزاری مسابقات محلی با موضوع کتاب با شعار شاد بودن ، اجرای طرح کتاب گردی در ایام هفته کتاب، بازدید از کتابفروشی های منتخب سراسر استان و خرید با تخفیف ویژه از دیگر برنامه هایی است که به مناسبت این ایام برنامه ریزی شده است .

ارسال نظرات
پر بیننده ها